نسخه چاپی

آصفری در گفتگو با نما:

تغییر و تحولات در كابینه امیدوار كننده نیست/ با رای اعتماد مجلس به كابینه بهانه ای برای كم كاری دولت وجود ندارد

عکس خبري -تغيير و تحولات در کابينه اميدوار کننده نيست/ با راي اعتماد مجلس به کابينه بهانه اي براي کم کاري دولت وجود ندارد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر و تحولات در كابینه امیدوار كننده نیست و استراتژی دولت دوازدهم همان استراتژی سال قبل است و خیلی نمی توان امیدوار باشیم كه تحولی شكل بگیرد.

محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرنگار نما درباره مهم ترین وظایف دولت دوازدهم اظهار داشت: امروزه مشکل مردم بحث اشتغال و اقتصاد است که بایستی دولت وقت خودش را بیشتر بر روی این مسائل بگذارد.
وی در ادامه افزود: مشکلات بی کاری، گرانی و معیشت مردم از مسائل مهمی است که باید تیم اقتصادی دولت دوازدهم هماهنگ تر از گذشته کار کنند و همچنین مسائل اقتصادی دیگری که مردم با آن ها مواجه هستند، حل کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با تاکید بر اینکه مهم ترین چالش ما امروز مسائل اقتصادی است، گفت: دومین موضوع توسعه روابط با کشورهای همسایه است که امروز متاسفانه سطح روابط مان با آنها در موقعیت خوبی قرار ندارد.
آصفری در ادامه تصریح کرد: دولت و دستگاه دیپلماسی باید نسبت به فعال شدن ارتباط با کشورهای همسایه و موضوع ایران هراسی که امروز از سوی غرب دنبال می شود، اقداماتی را انجام دهد و جلوی ان را بگیرد.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید با رفتارهایی که از خودش بروز می دهد سعی کند سطرح روابط با کشورهای همسایه را بیشتر کند، گفت: اعتقاد دارم این دو موضوع برای آینده کشور اهمیت زیادی دارد.
وی درباره تغییرات کابینه دوازدهم نسبت به کابینه یازدهم اظهار داشت: تغییر و تحولات در کابینه امیدوار کننده نیست و استراتژی دولت دوازدهم همان استراتژی سال قبل است و خیلی نمی توان امیدوار باشیم که تحولی شکل بگیرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در ادامه افزود: کسانی در کابنه دوازدهم حضور دارند که در دولت قبل نیز مسئولیت داشتند و اگر قرار است تحولی ایجاد شود در دولت قبل نیز این اتفاق می افتاد.
آصفری با بیان اینکه نمی توان با این کابینه امیدوار باشیم که در حوزه سیاست خارجی و اقتصادی تحولی ایجاد شود، مگر اینکه شخص رئیس جمهور به طور جد به این مسائل وارد شوند.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دوره قبل آنقدر به مسائل ورود پیدا نمی کردند و بیشتر مسائل از سوی معاون وی دنبال می شد تاکید کرد: امیدواریم دولت اگر نمی تواند شرایط را بهتر کند حداقل آن را بدتر نکند.
وی درباره پاسخ دولت به رای اعتماد حداکثری مجلس گفت: با رای اعتماد مجلس به کابینه بهانه ای برای کم کاری و ضعف در حوزه اقتصادی نبایستی وجود داشته باشد. البته در دوره قبل هم مجلس با دولت هماهنگ بود این دوره هم همه وزرای پیشنهادی روحانی به جز یک نفر رای اعتماد گرفتند از این رو نباید برای عملکرد آنها در حوزه های مختلف وجود داشته باشد.
رهبر معظم انقلاب شعار امسال را اقدام و عمل نامیدند. یعنی با اینکه شعار سال است اما نباید با آن صرفاً برخورد شعاری کرد و امسال به معنای واقعی باید فقط کار و تلاش و اقدام در جهت اجرا صورت پذیرد تا آثار و برکات اقتصاد مقاومتی در زندگی مردم بصورت محسوس دیده شود.
همان‌طور که رهبری معظم انقلاب هم بدرستی بدان اشاره کردند مردم از حرف و شعار و سخنرانی خسته و مأیوس شده‌اند و تا در عمل و در متن زندگی خود، اثرات اقتصاد مقاومتی را نبینند اعتقاد و باور و اعتمادی به دولت و مسئولان نخواهند داشت و بالعکس اگر آثار و نتایج عملی و کاربردی آنرا در زندگی‌های خویش مشاهده کنند، قطعا اقبال و اعتماد و اطمینان بیش‌تری به دولت و سایر قوا پیدا خواهند نمود.
در مورد اقدام دوم یعنی رونق تولید داخلی بحث و گفت‌وگو زیاد هست اما این هم کم‌تر عملیاتی می‌شود و در نهایت در مقاطع مختلف و به بهانه‌های گوناگون قربانی شده‌است.
یکی از بهترین راه‌های حمایت از تولید داخلی، آماده‌سازی تولیدکنندگان ایرانی جهت عرضه‌اندام و رقابت در سطح خارجی با محصولات خارجی است. متأسفانه در این سال‌ها، نحوه‌ی حمایت‌ها بیش از اینکه بصورت هدفمند و منطقی و وابسته به شرایط هر صنعت باشد، بیش‌تر بصورت کلی و مطلق و از طریق ابزارهایی نظیر کاهش تعرفه‌های گمرکی، پرداخت یارانه‌های تولیدی، معافیت‌های مالیاتی و مانند آن بوده‌است و کم‌تر به ابزارهای مزیت‌آفرینی چون آموزش، تحقیق و توسعه ، مهارت‌های کارآفرینی و نیازسنجی و بازاریابی معطوف بوده‌است.
در واقع شکاف گسترده‌ای که بین نیازهای صنایع و فعالیت‌های اقتصادی مختلف کشور و بین تخصص‌ها و سطح سواد و اطلاعات و مهارت‌های تعلیم‌داده شده در مراکز دانشگاهی و پژوهشی و آموزشی کشور وجود دارد، تنها از طریق همین بعد دانشی و خلاقیت و ابتکار قابل پرشدن خواهد بود و الا همچنان یکی از مشکلات عمده‌ای که کشور با آن مواجه است.

۱۳۹۶/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...