نسخه چاپی

آمریكا خواستار بازرسی از مراكز نظامی ایران شد

"نیكی هیلی" سفیر ایالات متحده آمریكا در سازمان ملل خواستار بازرسی از اماكن نظامی ایران از سوی بازرسان سازمان بین المللی انرژی هسته ای شد.

به گزارش نما، هیلی روز سه شنبه در مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز، در آستانه دیدار روز چهارشنبه خود با رییس آژانس بین المللی انرژی هسته ای در وین این موضوع را مطرح کرده است.

او قرار است امروز (چهارشنبه) در وین با مقامات آژانس بین المللی انرژی هسته ای در وین دیدار کرده و این درخواست را مطرح کند.

هیلی گفته است می خواهد در دیدار با مقامات آژانس از آنها بپرسد که آیا طرحی برای بازرسی از اماکن نظامی ایران به منظور تایید پای بندی ایران به توافق هسته ای (برجام) از سوی این نهاد وجود دارد یا نه!

جمهوری اسلامی ایران پیشتر بارها مخالفت صریح خود را با چنین درخواستی مطرح کرده است.

به نظر می رسد این درخواست هیلی در راستای وعده "بازنگری" دولت آمریکا در برجام است، که پیشتر از سوی دونالد ترامپ و جمعی از مقامات ارشد کابینه او مطرح شده است.

با این حال هیلی روز سه شنبه در اظهارات خود تاکید کرد دونالد ترامپ هنوز به تصمیمی مشخص درباره برجام نرسیده است.

او با رد برخی گمانه زنی ها درباره لغو برجام از سوی آمریکا در ماه اکتبر سال جاری میلادی، گفت:" ما هنوز به تصمیمی نرسیده ایم و رییس جمهور به تصمیمی در این باره نرسیده است."

او افزود: آنچه ما در حال حاضر به دنبال آن هستیم کسب بیشترین میزان اطلاعات در این باره (برجام) است.

این دیپلمات آمریکایی با ادعای اینکه ایران کشور قابل اعتمادی نیست، افزود:" ایران کشور قابل اعتمادی نیست و ما حتی یک دلیل هم برای اینکه به ایران اعتماد داشته باشیم، نداریم. بنابراین از نظر من رییس جمهور دلایل زیادی دارد تا به اقدامات ایران به دیده تردید بنگرد."

او مدعی شد: اگر به رفتار گذشته نگاه کنیم می بینیم که ایران در مراکز نظامی و دانشگاهی و تحقیقاتی خود اقدامات مخفیانه و کارهایی از این دست انجام داده است.

۱۳۹۶/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...