نسخه چاپی

حبس 2450 مرد ایرانی بابت مهریه

مدیرعامل ستاددیه كشور گفت: طبق آخرین اطلاعات ارایه شده از استان‌ها 2450 مرد مسلمان ایرانی بابت ناتوانی در پرداخت مهریه در حبس بسرمی‌برند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سید اسدالله جولایی با انتقاد از افزایش آمار محکومان پرداخت مهریه در کشور ادامه داد: متاسفانه طبق آخرین اطلاعات ارایه شده از استان‌ها 2450 مرد مسلمان ایرانی بابت ناتوانی در پرداخت مهریه در حبس بسرمی‌برند و این تنها تعداد افرادی است که کارشان به دادخواست مهریه و زندان کشیده شده است. والا وضعیت دادگاه و موضوع طلاق‌کشی تلخ‌تر از این آمار جزیی است.

وی یادآور شد: به طور اختصاصی اگر بخواهم در حوزه فعالیت ستاد دیه صحبت کنم باید بگویم امروز تقویم مزین به رویدادی است که توجه عمومی به آن می‌تواند ضمن بقای بسیاری از زندگی‌های مشترک، مانع بزرگی برای کثرت طلاق‌های عاطفی و طرح دعاوی مربوط به مهریه و نفقه باشد. سالروز ازدواج حضرت امیر علیه‌السلام و حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها نه در حد یک موضوع تاریخی، بلکه باید مانند یک اصل اخلاقی و در قالب یک سبک زندگی متعالی پیش روی جوانان ما قرار گیرد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: امروز در کنار این مناسبت دینی یک رویداد ملی هم داریم که به دلیل خدمات فراموش نشدنی ایشان نباید از آن غافل بود. امروز سالروز شهادت موسس ستاد دیه و زندانی زجرکشیده دوران طاغوت در شهریور سال 77 هم است که حضور نماینده‌ای از این مجموعه حمایتی را در این همایش به فال نیک می‌گیریم.

جولایی با تقدیر از حمایت دادستان‌های خدوم کشور در حوزه زندان‌زدایی گفت: این نهاد حمایتی با درایت شهید لاجوردی، رییس وقت سازمان زندانهای کشور با دو هدف «دستگیری از زندانیان غیربزهکار» و «حبس‌زدایی از ندامتگاه‌های کشور» بعد از برپایی نخستین جشن گلریزان برگزار شده در تاریخ 5 اردیبهشت ماه سال 69 در محل اتاق بازرگانی تاسیس شد و تا به امروز امر آزادی را در کنار موضوع پیشگیری توامان دنبال کرده است.

۱۳۹۶/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...