نسخه چاپی

چهار دولی در گفتگو با نما گفت :

طرح مسكن اجتماعی دولت در كُما/ تامین مسكن برای افراد كم درآمد وظیفه دولت است

عکس خبري -طرح مسکن اجتماعي دولت در کُما/ تامين مسکن براي افراد کم درآمد وظيفه دولت است

یك نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی گفت مطابق برنامه ششم توسعه حداقل باید سالی یك میلیون مسكن ساخته شود و اگر دولت مسكن مهر را قبول نداشته و نتوانسته معایب آن را رفع كند باید طرح جایگزین خود در غالب مسكن اجتماعی رامتناسب با درآمد افراد كم درآمد پیش بینی كند.

علی نعمت چهاردولی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما گفت : مدتی است که شاهد کاهش سرمایه گذاری و رکود شدید در بخش مسکن هستیم که هم می تواند سبب کاهش قیمت وهم سبب افزایش قیمت شود .
وی در ادامه اظهار داشت : زمینه ساز ارزانی مسکن در شرایط رکود وقتی است که به اندازه کافی مسکن ساخته شود و متناسب با قشر کم درآمد و نیازمند به مسکن قیمت گذاری شود ؛ اما در حال حاضر با وجود اینکه خانه های خالی در شهرها بخصوص تهران زیاد است توان مالی مردم در حد قیمت این خانه ها نیست و مردم توان خرید ندارند .
وی با اشاره به اینکه دولت باید زمینه ای فراهم کند که از مسکن مهر ایجاد شده استفاده شود واین سرمایه ها بلا استفاده وبدون بستر سازی نماند ، بیان داشت : امکانات لازم باید برای سکونت مردم ایجاد شود چرا که مسکن مهر اگر سازماندهی شود و بسته به میزان متقاضیان کم وزیاد در مناطق ساخته شود می تواند قیمت اجاره بها کنترل کند .
وی افزود : مطابق برنامه ششم توسعه حداقل باید سالی یک میلیون مسکن ساخته شود و اگر دولت مسکن مهر را قبول نداشته و نتوانسته معایب آن را رفع کند باید طرح جایگزین خود در غالب مسکن اجتماعی رامتناسب با درآمد افراد کم درآمد پیش بینی کند .
وی با بیان این مطلب که دولت باید جریان های سرمایه گذار در بخش مسکن را که متاثر از حرکت سرمایه ها وگردش های مالی کشور است وجریانی عمل می کنند کنترل و جذب کند ، اذعان داشت : زمانی که مسکن پول ساز ودرآمد زا بود همه ورود کردند وآنطور که خودشان تشخیص می دادند اقدام به ساخت مسکن نمودند و امروز با رکود بازار مسکن و سود آور نبودن مسکن به بخش دیگری رو ی آوردند ؛ بنابراین دولت برای جذب بخش سرمایه گذار خصوصی باید برنامه ریزی کند وبخش خصوصی را به سمت ساخت مسکن متناسب با درآمدها ترغیب کند .
چهاردولی عضو سابق کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد : امروز نیاز به ساخت خانه های ارزان قیمت زیر صد میلیون داریم که دولت باید از بخش خصوصی کمک گرفته و رکود بازار مسکن را ازبین ببرد .
وی با انتقاد از عملکرد دولت در بخش مسکن که تاکنون نتوانسته اقدام موثری را انجام دهد توضیح داد : دولت با توجه به بافت فرسوده ونوسازی می تواند با دادن تسهیلات ارزان قیمت اقدام به حمایت کند اما به دلیل بدهی های دولت بانک ها طبیعتا نمی تواند بر روی حمایت و پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها هم حساب باز کند .
وی یکی دیگر از راه های تسهیل در حل مشکل مسکن را ارایه تسهیلات به اقشار کم درآمد وجوانان برای تهیه مسکن ارزان قیمت دانست و ادامه داد : دولت باید شروع به کار کند واگر توجه نکند مشکلات مسکن هر روز بیشتر خواهد بود وشاهد افزایش قیمت ها واجاره بها خواهیم بود .
وی در پایان خاطر نشان کرد : نظارت و کنترلی بر قیمت اجاره بها وجود ندارد و به دلیل اینکه مسکن برای اشخاص است و هرکس حق دارد قانونا" منفعت خود را از دارایی هایش داشته باشد مشاوران املاک هم به افزایش قیمت ها در زمان شرایط حساس دامن می زنند وباعث گرانی می شوند

۱۳۹۶/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...