نسخه چاپی

آلمان برای جنگ با كره شمالی از آمریكا تبعیت نمی كند

صدراعظم آلمان تأكید كرد: چنانچه دونالد ترامپ مابقی جهان را نادیده بگیرد نمی‌تواند آمریكا را "بزرگ" كند. او تأكید كرد آلمان از آمریكا در صورت جنگ با كره شمالی پیروی نخواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در مصاحبه با روزنامه هندلزبلات از رویکردهای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرد.او گفت:‌ آلمان کورکورانه از ایالات متحده در جنگ با کره شمالی تبعیت نخواهد کرد. رویکرد "اول آمریکا" ترامپ او را با خطر کاهش اهمیت کشورش در عرصه جهانی مواجه می‌کند.

مرکل افزود: آمریکایی که به مابقی جهان توجهی نکند و تنها به فکر خودش باشد نمی‌تواند "کشوری بزرگ و باعظمت" شود. او، تأکید رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه سیاست‌های انزواطلبانه‌اش، آمریکا را علیه رقبایش "پیروز" می‌کند، زیر سوال برد.

صدراعظم آلمان همچنین تأکید کرد: آلمان قصد ندارد به جنگی با آن طرف جهان کشیده شود. من موافق این امر نیستم که دیپلماسی دیگر کارایی ندارد. من موافق این مسئله نیستم که تمام ابزارهای دیپلماتیک کارایی خودشان را از دست داده‌اند. همسایگان کره شمالی از جمله چین، ژاپن و کره جنوبی بیشترین منفعت را در نگه داشتن وضعیت با پیونگ یانگ به صلح‌آمیزترین حالت ممکن دارند و در این راستا متحدان آن‌ها در غرب باید از این هدف حمایت کنند. ما نمی‌توانیم کاری بیشتر از این انجام دهیم. ما به صورت اتوماتیک از رئیس جمهوری آمریکا در جنگ با یک کشور کوچک خودکامه تبعیت نمی‌کنیم.

۱۳۹۶/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...