نسخه چاپی

افزایش محبوبیت پوتین در روسیه

نتایج نظرسنجی‌های اخیر نشان‌دهنده افزایش میزان مقبولیت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در میان مردم كشورش به دلیل حمایت از عملیات ضدتروریسم در سوریه است.

به گزارش نما به نقل از فارس، نظرسنجی‌های اخیر حاکی از گذشتن میزان محبوبیت پوتین از 80 درصد است و محققان روس معتقدند که این افزایش محبوبیت به دلیل حمایت رئیس‌جمهور روسیه از مبارزه با تروریست‌های سوریه است.

نتایج نظرسنجی‌های اخیر نشان‌دهنده افزایش میزان مقبولیت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در میان مردم کشورش به دلیل حمایت از عملیات ضدتروریسم در سوریه است.

آنطور که شبکه خبری راشاتودی گزارش داده، نظرسنجی اخیر مرکز تحقیقاتی «لوادا» نشان می‌دهد که پوتین در اواسط ماه اوت، در میان 83 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، دارای مقبولیت بوده است.

این آمار مقبولیت اما برای دیگر سیاسیون و نهادهای سیاسی روسیه متفاوت است.

میزان مقبولیت «دیمیتری مدودوف» نخست‌وزیر روسیه افت چشمگیری داشته و به 48 درصد رسیده است و 51 درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که از عملکرد وی راضی نیستند.

به هنگام بررسی میزان رضایت شرکت‌کنندگان از عملکرد کابینه روسیه، 50 درصد از مردم از اعضای کابینه به عنوان یک مجموعه راضی بوده‌اند.

مرکز لوادا میزان محبوبیت نهاد قانون‌گذار روسیه یعنی دوما را هم بررسی کرده است. فقط 42 درصد از شرکت‌کنندگان از عملکرد دوما دفاع کرده‌اند و 57 درصد هم گفته‌اند که اصلاً از کارکرد نهاد قانون‌گذار کشورشان رضایت ندارند.

در این نظرسنجی، شاخص «اعتماد» به سیاستمداران هم مود ارزیابی قرار گرفته؛ مقام اول را پوتین با کسب اعتماد 58 درصد مردم و مقام دوم را «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور با رأی اعتماد 30 درصدی کسب کرده است. «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با کسب اعتماد 28 درصد مردم در جایگاه سوم ایستاده است.

14 درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که به هیچ سیاستمداری اعتماد ندارند و 11 درصد هم گفته‌اند که اصولاً کاری به سیاست ندارند.

پیش از این موسسه دولتی «وتسیوم» نظرسنجی مشابهی را انجام داده بود که نتایج مشابهی هم داشت و 89.9 درصد از شرکت‌کنندگان به مقبولیت رئیس‌جمهور روسیه رأی مثبت داده بودند.

محققان علوم اجتماعی روسیه معتقدند که افزایش محبوبیت پوتین به دلیل حمایت وی از عملیات نظامی علیه تروریست‌های سوریه است.

۱۳۹۶/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...