نسخه چاپی

ترانزیت روزانه ۱۴۰۰ فروند هواپیما از آسمان كشور

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش گفت: با عبور سالم بیش از ۵۰ میلیون مسافر خارجی از فراز ایران در سال ۹۵، امنیت اقتصادی و حقوق بشر ایرانی اسلامی با مشاركت ارتش، سپاه رقم خورد.

به گزارش نما ، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز سوم شهریور تهران طی سخنانی اظهار داشت: امروزه عمده حملات و شروع تجاوزات توسط موشک‌های دوربرد و هواپیماهای جنگی بوده و خط دفاعی کشور علاوه بر مرزهای جغرافیایی شامل کلیه مراکز حساس هسته‌ای و همچنین کلیه دستاوردهای کشور اعم از پالایشگاه‌ها، سکوهای نفتی و میادین گاز بوده که قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا به عنوان دستاورد یکپارچه در 3 هزار و 700 نقطه از اماکن صعب‌العبور کشور به عنوان اولین خط مقدم دفاعی اولین سیلی را به گوش تهدید دشمنان نظام می‌زند.

وی افزود: با عنایت به حضور نیروهای فرامنطقه‌ای و استکبار جهانی در غرب آسیا کشف بسیاری از هواپیماهای بیگانه در خارج از مرزهای کشور که ممکن است با لفاظی‌های دشمن موجب تجاوز و لطمه زدن به اماکن و دستاوردهای کشور شود، باعث شد که قرارگاه پدافند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های سپاه، ارتش و بسیج مردمی و با اقدامات مستمر و بدون تعطیلی در 10 شهریور 1387 با تدابیر عالمانه رهبر عزیزمان تشکیل شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا گفت: قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیا با اجرا ماموریت‌های 24 ساعته و بدون هیچ مماشاتی وظیفه حفاظت از آسمان کشورمان را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از 1400 فروند هواپیمای مسافربری و خارجی مجاز از آسمان کشور ترانزیت می‌شود تصریح کرد: پس از ناامنی‌های مکرر در منطقه بهترین و امن‌ترین مسیر هوایی در خاورمیانه آسمان کشورمان انتخاب شد و با ترانزیت قریب به 500 هزار پرواز عبوری در سال گذشته علی‌رغم تهدید و تحریم‌های گسترده استکبار جهانی سازمان جهانی هوانوردی امن‌ترین آسمان منطقه را آسمان ایران اعلام کرد که با عبور 50 میلیون مسافر خارجی از آسمان ایران در سال 95 امنیت اقتصادی و حقوق بشر ایرانی، اسلامی با مشارکت سپاه، ارتش و سازمان هواپیمایی کشوری رقم خورد.

امیر اسماعیلی ادامه داد: لذا ما خادمان پدافند هوایی با عزمی راسخ به هموطنان اعلام می‌کنیم شاید برخی کشورها در منطقه از لحاظ امکانات از ما بهتر باشند اما به برکت خون شهدا و تدابیر رهبری انقلاب ایران اسلامی امن‌تر و قوی‌تر از کشورهای منطقه است.

وی گفت: یکی از دستاوردهای اثربخش دفاع هوایی ما عدم وابستگی علمی در بخش هوایی به خارج از کشور بوده که با همت و تلاش خالصانه جوانان نخبه و وزارت دفاع و کار جهادی مراکز دانش بنیان منجر به استقرار رادارهای استراتژیک بومی، موشک‌ها و سامانه‌های کنترل یکپارچه در سطح کشور شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ادامه داد: دستاورد دیگر ما نعمت قدرت تصمیم‌گیری براساس منویات فرمانده معظم کل قوا و منافع ملی و خاص شما ملت بزرگوار است که با تکیه بر همین توان هیچگاه استکبار و استبداد به این کشور بازنخواهد گشت.

امیر اسماعیلی با بیان اینکه تمام دستاوردهای دفاعی کشور با ایمان و عمل جوانان به دست آمده اظهار داشت: جوانانی که امام راحل و 8 سال دفاع مقدس را ندیده‌اند با تمام وجود ولایت‌پذیری را حس کرده‌اند زیرا لنگرگاه کشور ولایت فقیه و شهادت‌طلبی است و سخن ما و همه ملت این است که هم موشک برای دفاع و هم گفت‌وگو در قالب احترام متقابل برای ملت ما لازم است.

وی ادامه داد: مردم ما مردم سختی‌ها هستند لذا دشمنان بدانند با قدرت نشأت گرفته از حرمت خون شهدای‌مان و هدایت‌های رهبری معظم انقلاب به هرگونه تجاوز به آسمان کشورمان به مانند فرود هواپیمای ریگی و فرود اجباری نظامیان ناتو و همچنین برخورد قاطعانه با هواپیماهای آمریکایی در قائله دستگیری تفنگداران آمریکایی و با تأسی از 8 سال دفاع مقدس و هماهنگ با سپاه، ارتش و بسیج مردمی جواب کوبنده‌ای به هرگونه تجاوز از سوی دشمنان خواهد داد.

۱۳۹۶/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...