نسخه چاپی

گزارش خبرنگار نما از دومین جشنواره فیلم سلامت؛

فیلمساز دغدغه مند به راحتی از كنار مقوله سلامت نمی گذرد/ پرداخت وام 200 میلیونی به كارگردان های حوزه سلامت

عکس خبري -فيلمساز دغدغه مند به راحتي از کنار مقوله سلامت نمي گذرد/ پرداخت وام 200 ميليوني به کارگردان هاي حوزه سلامت

یك فیلمساز حوزه سلامت گفت: وقتی بدانند كه چه كاری باید انجام دهند تا دچار بیماری نشوند تا سلامتی خود را از دست ندهند،طیعتا نتایج بهتری را برای آنها در بهبود كیفت زندگی به ارمغان خواهد آورد

ناصرصفار،کارگردان فیلم ها مستند در مصاحبه با خبرنگار نما گفت: امروز چیزی را مهمتر از سلامت و تندرستی برای انسان نمی توان تصور کرد،انسان با هر سطح و طبقه اجتماعی که باشد وقتی از وی سوال می شود که چه آرزویی در زندگی خود دارید و انتهای آرزو هایت چیست، عنوان می کند که آرزو دارم که همیشه سالم و تندرست باشم.
وی تصریح کرد: به همین نسبت فکر می کنم که پیوند سینما و سلامت،پیوندی میمون و مبارک است ،زیرا که هنرمندان سینما و جامعه پزشکی می توانند دست به دست هم بدهند تا ما جامعه سالم تری داشته باشیم و نسلی سالم و پویایی را برای آینده کشور تضمین کنیم.
غلامرضا موسوی از تهیه کنندگان سینما هم در خصوص اهمیت برگزاری جشنواره سلامت به خبرنگار ما گفت:از گذشته می گویند که پیشگیری بهتر از درمان است،به همین جهت جشنواره فیلم سلامت و یا هر گونه حرکتی که بتواند به سلامت مردم نگاه ویژه ای داشته باشد، طبیعتا نیز می تواند سلامت و اهمیت آن را به خوبی در جامعه نهادینه کند.
این تهیه کننده سینما در ادامه اظهار داشت: به طور یقین این موضوع در ارتقاء سطح سواد جامعه در زمینه سلامت هم موثر است زیراکه منجر به تحمیل هزینه های کمتر به مردم خواهد شد.یعنی مردم وقتی بدانند که چه کاری باید انجام دهند تا دچار بیماری نشوند تا سلامتی خود را از دست ندهند،طیعتا نتایج بهتری را برای آنها در بهبود کیفت زندگی به ارمغان خواهد آورد.
موسوی افزود: اگر جشنواره فیلم سلامت بتواند در این زمینه گام های مفیدی را بردار، باید با آن به هر شکلی که باشد کمک کرد،امیدوارم که حمایت جدی از سوی متولیان امر نسبت به حوزه سلامت مردم در جامعه برداشته شود.
ابراهیم داروغه زاده دبیر دومین جشنواره فیلم سلامت در خصوص آثار راه یافته به این دوره از جشنواره به خبرنگار ما گفت:در دومین دوره جشنواره فیلم سلامت 553 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که شامل 231 اثر دانشجویی، 63 اثر سینمایی، 164 اثر مستند و 95 برنامه تلویزیونی بود که در نهایت در بخش مستند 44 اثر، در بخش دانشجویی 38 اثر، در بخش تلویزیونی 26 برنامه و در بخش سینمایی 22 فیلم به مرحله نهایی رسیده‌اند.
دبیر این جشنواره درباره مضمون آثار جشنواره فیلم سلامت تصریح کرد: آثار ارسالی موضوعات مختلفی را در برمی‌گیردکه مگی حول محور سلامت است،موضوعاتی که در جهت حفظ و ارتقای سلامت جسمانی، روحی، اجتماعی و معنوی نظیر پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار و غیر واگیردار و بیماری‌های خاص، دوری از دخانیات و مواد مخدر و زندگی عاری از خشونت و آسیب‌ها، ترویج فرهنگ صحیح مصرف دارویی، نقش مردم و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در تأمین حفظ و ارتقای سلامت و ایمنی غذا، اهدای خون، ایدز و طرح تحول سلامت در آثار ارسالی مورد توجه بوده است.
داروغه زاده با اشاره به برنامه های جنبی در نظر گرفته شده برای این جشنواره اظهار داشت:برگزاری دو یادبود برای زنده‌یاد علی معلم که داور دوره گذشته بود و همچنین وحید نصیریان، کارگردان انیمیشن که اعضای بدن خود را بعد از مرگ اهدا کرده است به همراه کارگاه های آموزشی فیلمسازی از برنامه حاشیه در جشنواره فیلم سلامت خواهد بود.
وی همچنین به تجلیل از یک فیلمساز و یک پزشک در این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: یکی از پزشکان فوق تخصص و یک کارگردان باسابقه در حوزه سلامت در این دوره از جشنواره تقدیر می‌شوند.
دبیرجشنواره فیلم «سلامت» با بیان اینکه از 10 فیلم در حوزه سلامت حمایت خواهد شد، گفت: تا سقف 200 میلیون تومان به کارگردانان در حوزه سلامت کمک خواهد شد تا بتوانیم از این طریق به فرهنگ‌سازی کمکی کرده باشیم.
داروغه زاده درباره ترکیب داوران این دوره از جشنواره عنوان کرد:‌ هیأت داوران این دوره از جشنواره از دو گروه هنرمندان باسابقه و پزشکان تشکیل شده است که در نهایت آثار را مورد ارزیابی دقیق خود قرار خواهند داد.
داروغه زاده به اهداف جشنواره‌ی فیلم سلامت اشاره کرد و افزود: هدف ما نمایش آثار برای عموم مردم است، به همین دلیل در مجموع 75 ساعت برنامه تلویزیونی به پوشش جشنواره فیلم سلامت خواهند پرداخت و همچنین دو برنامه رادیویی از شبکه‌های رادیو سلامت و جوان این جشنواره را پوشش می‌دهند.مهم این است که ما بتوانیم به تهیه‌کنندگان و فیلمسازان کمک کنیم تا فیلم‌هایی با مضمون سلامت درست کنند. به همین دلیل ما از 10 فیلم در حوزه سلامت تا سقف 200 میلیون تومان حمایت خواهیم کرد.
دومین جشنواره فیلم سلامت، با همکاری معاونت اجتماعی وزارت بهداشت و درمان ، با هدف نمایش آثار ایرانی با محوریت نقش سلامت در زندگی انسان و با شعار "زندگی سالم ، با نشاط و امید" در حال برگزاری است.
جشنواره‌ فیلم سلامت تا 5 شهریور ماه به میزبانی پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود.

۱۳۹۶/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...