نسخه چاپی

آخرین وضعیت امنیتی استان خراسان جنوبی؛ ۴۶۰ كیلومتر مرز مشترك با افغانستان

استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان دارای بالاترین ضریب امنیتی مرز‌ها در سطح كشور است و همچنین نیرو‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی استان از توان بالایی در حفظ امنیت در سطح استان و همچنین در قسمت مرزهابرخوردار هستند.

به گزارش نما، سید علی اکبر پرویزی در گفت‌وگو با میزان درباره وضعیت امنیتی استان خراسان جنوبی بیان کرد: استان خراسان جنوبی با جمعیتی بالغ بر ۷۶۸ هزار و ۸۹۸ نفر، شرقی‌ترین استان کشور بوده که مساحتی حدود ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: قسمت شرقی این استان حدود ۴۶۰ کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد که بیشتر این طول نوار مرزی، هم جوار با ولایت فراه است.

پرویزی گفت: بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان شامل بشرویه، بیرجند، خوسف، درمیان، زیرکوه، سرایان، سربیشه، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان بوده که از این میان، شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان مرز مشترک با کشور افغانستان است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه عموم مردم استان، شیعه و ۱۱ درصد جمعیت اهل سنت هستند، افزود: شهرستان «درمیان» بیشترین اهل سنت را در خود جای داده است.

پرویزی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی یکی از امن‌ترین استان‌های کشور از لحاظ شاخص‌های امنیتی است، گفت: این استان دارای بالاترین ضریب امنیتی مرز‌ها در سطح کشور است و همچنین نیرو‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی استان از توان بالایی در حفظ امنیت در سطح استان و همچنین در قسمت مرزهاهستند.

وی خاطرنشان کرد: استان خراسان جنوبی با وجود همجواری با یکی از کشور‌های ناامن منطقه، بحمدلله با تلاش‌های مستمر مسئولین و هوشیاری مردم شریف، امن‌ترین استان کشور از لحاظ شاخص‌های برآورد شده است.

پرویزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در رابطه با ارتکاب جرایمی مانند گروگانگیری، قتل و ... و همچنین معضلات اجتماعی نظیراعتیاد، طلاق و خودکشی، پایین‌ترین آمار را در مقایسه با سایر نقاط دارد. درحال حاضر نیز با نگاه ویژه و اقدامات مؤثر مسئولان، نوار مرزی خراسان جنوبی از بالاترین ضریب امنیتی درسطح کشور برخوردار است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در عین حال نمی‌توان از تهدیداتی که متأثر از پهنه گسترده جغرافیایی استان وهمجواری با کشور افغانستان است چشم پوشی کرد.

۱۳۹۶/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...