نسخه چاپی

تحریرالشام برای تركیه شرط گذاشت

هیات تحریر الشام انحلال این گروه به منظور جلوگیری از عملیات نظامی علیه ادلب را منوط به انحلال همه گروه‌های حاضر در شمال سوریه و تشكیل یك فرماندهی مشترك دانست.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم، هاشم الشیخ (ابو جابر)، ‌فرمانده کل هیات تحریر الشام در خطبه نماز جمعه در شهر بنش در ادلب سوریه تاکید کرد که این هیات حاضر است خود را منحل کند به شرط اینکه همه گروه‌هایی که در شمال سوریه حضور دارند نیز منحل شده و تحت یک فرماندهی واحد درآیند.

ابو جابر گفت: به ما گفتند باید اول هیات تحریر الشام را منحل کنید و ما به آنها گفتیم حاضریم این تشکیلات را که به عنوان ابزار و نه هدف شکل گرفت، منحل سازیم به شرط اینکه دیگر گروه‌ها نیز منحل شده و تحت یک فرماندهی واحد درآیند.

این اظهارات ابو جابر پس از انتشار گزارشی در روزنامه "ینی شفق" نزدیک به دولت ترکیه بیان شد.

در این گزارش به درخواست ترکیه از هیات تحریر الشام برای دورسازی استان ادلب از عملیات نظامی چهار کشور آمریکا، روسیه، فرانسه و انگلیس اشاره شده بود.

نیروهای هیات تحریر الشام (النصره سابق) پس از آنکه در ماه گذشته میلادی شورشیان جنبش احرار الشام تحت حمایت ترکیه را از ادلب بیرون راندند، کنترل بیشتر این استان را به دست گرفتند.

مرکز حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد، بیش از ۳۴ تن از سربازان ارتش سوریه و نیروهای وابسته به‌ آنها در حمله داعش در بخش شرقی استان رقه کشته شدند.

این مرکز افزود، سربازان مذکور در ضد حمله داعش که با استفاده از مسلسل و راکت انجام شد، کشته شدند. داعش توانست در این ضد حمله مجددا کنترل بخش‌های وسیعی از حومه شرقی رقه را به دست بگیرد.

رامی عبد الرحمان، مدیر این مرکز اظهار داشت: داعشی‌ها نیروهای سوری را مجبور کردند از شهرک معدان تا ۳۰ کیلومتر عقب‌نشینی کنند.

طبق گزارش مرکز مذکور حدود ۱۲ داعشی در این درگیری کشته شدند.

ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن تلاش می‌کنند کنترل شهرک المعدان را به دست بگیرند تا بتوانند در داخل استان دیر الزور که از دو سال پیش در دست داعش است، پیشروی کنند.

۱۳۹۶/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...