نسخه چاپی

اهانت جدید نشریه شارلی ابدو به اسلام + عكس

نشریه طنز فرانسوی شارلی ابدو با انتشار كارتونی جدید، بار دیگر به دین اسلام اهانت كرد و حوادث تروریستی اسپانیا را به پای اسلام گذاشت.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، در کارتون جدیدی که این مجله در آخرین شماره منتشر کرد، دو تن که توسط یک خودرو ون زیر گرفته و کشته شده اند، به تصویر کشیده شده و در تیتر آن آمده است: «اسلام دین صلح ... ابدی».

335274_401.jpg


برخی رسانه های فرانسوی زبان این کارتون را تفسیری از حادثه اخیر تروریستی در اسپانیا می دانند و در ادامه به سابقه نشریه شارلی ابدو در انتشار اینچنین کارتون هایی اشاره می کنند.

27 مرداد امسال برخورد یک خودرو ون با عابران پیاده در خیابان «لا رامبلا» در بارسلون یکی‌ از مشهورترین خیابان ها و مرکز گردشگری این شهر، دست کم 13 کشته بر جا گذاشت.

در حالی که گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت، پلیس این حادثه را یک حمله تروریستی اعلام و اضافه کرد که این حمله در ساعت 17 بعد از ظهر پنجشنبه به وقت محلی (19 و 30 دقیقه ایران)، در نزدیکی‌ خیابان 'اوسپیتال' توسط یک خودروی ون سفید رنگ که با سرعت بسیار بالا رانده می‌ شد، اتفاق افتاد.

به گفته پلیس، این خودرو با طی‌ کردن مسافت 500 متر از پیاده روی میانی این خیابان به طور مارپیچ به سوی عابران پیاده ای که در این محل حرکت می‌ کردند، حمله کرد.

«کارلس پوییج دمونت» رئیس دولت ایالت کاتالونیا در آخرین گزارش رسمی‌ کابینه اش در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که این حادثه بیش از 90 قربانی از جمله 13 کشته داشت.

۱۳۹۶/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...