نسخه چاپی

رسایی در گفتگو با نما :

ایجاد محدودیت برای عكاسان در مجلس خلاف شفافیت است

عکس خبري -ايجاد محدوديت براي عكاسان در مجلس خلاف شفافيت است

یك نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی گفت : یكی از مهمترین ویژگی ها وامتیازات مجلس نسبت به قوای دیگر همین فضای شیشه ای مجلس برای مخابره خبر و شفاف سازی است كه نباید مورد حساسیت نمایندگان ملت كه نتیجه گزینش و انتخاب مستقیم مردم اند باشد ضمن آنكه عكاسان هم مراعات تقوای حرفه ای خود را كنند .

حمید رسایی نماینده ادوارمجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما در مخالفت با حساسیت ودرخواست تعدادی از نمایندگان از هئیت رییسه مجلس برای ایجاد محدودیت حضور عکاسان خبرگزاری ها و رسانه ها در صحن علنی مجلس گفت : یکی از مهمترین ویژگی ها وامتیازات مجلس نسبت به قوای دیگر همین فضای شیشه ای مجلس برای مخابره خبر و شفاف سازی است که نباید مورد حساسیت نمایندگان ملت که نتیجه گزینش و انتخاب مستقیم مردم اند باشد .
وی با اشاره به اینکه رسانه ها چشم بینا و تیز بین افکار عمومی اند و در راستای قانون به وظایف روشن گری و شفاف سازی خود عمل می کنند عنوان داشت : مطابق قانون اساسی هیچ قوه دیگری مشروح مذاکراتش عمومی نیست به هیچ قوه دیگری رسانه ها ومردم تا این حد دسترسی ندارند که اثرات مثبت بسیاری هم این نوع ارتباط گیری در نظارت مردم بر نمایندگان و پیشبرد امور محوله داشته ودارد و نباید مورد خدشه ومحدودیت سازی قرار گیرد .
رسایی با اشاره به اینکه حضور خبرنگاران و عکاسان رسانه ها وخبر گزاری ها از اقتضائات و ویژگی های طبیعی مجلس در علنی بودن است تصریح کرد : می توان به جای محدود کردن حضور عکاسان رسانه ها تذکرات لازم ارائه کرد.
وی با اشاره به اینکه این طرح قبلا" هم از سوی برخی همکاران در مجلس نهم مطرح شده و با آن مخالفت شده است خاطر نشان کرد : نمایندگان نباید اینقدر زود رنج باشند و حساسیت نشان دهند ازما هم بسیار عکس گرفته شد ناراحت نشدیم ، نمایندگان باید با این ویژگی در مجلس کنارآمده و با کنار گذاشتن زود رنجی و مراقبت های بیشتر از رفتارهای خود با توجه به امتیازات فراوانی که این شفافیت دارد به جای محدود کردن حضور عکاسان رفتارها را کنترل و مراعات شأن خویش و صحن علنی مجلس را ننمایند .
وی با انتقاد شدید از سلفی اخیر برخی نمایندگان در مجلس نیز گفت : تصاویری که حکایت از واقعیت درونی برخی نمایندگان ملت دارد شیطنت نیست و کمک به شفاف سازی وروشنگری است ونباید با شیطنت ها و تخلفات برخی عکاسان که به نوعی سبب تکدر وتمسخر و عیب جویی از برخی نمایندگان می شود اشتباه گرفته شود .


وی با اشاره به لزوم رعایت تقوای حرفه ای برای عکاسان تاکید نمود : لازم است بر اصحاب رسانه که برای حفظ حیثیت کشورو حرمت وآبروی اشخاص از انتشار برخی حرکت های طبیعی و معمول که تنها یک لحظه است وهمیشگی نیست و درک برخی واقعیت ها که ارتباطی به کار و انجام وظایف محوله ندارد پرهیزنموده وسبب جوسازی نشوند گرچه نمایندگان هم باید بیشتر مواظبت بر رفتارهای خود نمایند .

۱۳۹۶/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...