نسخه چاپی

نفس داعش به شماره افتاد

تروریست های داعش همگی تصمیم گرفتند كه تسلیم نیروهای مقاومت و حزب الله شوند و داعش سرنوشت سربازان لبنانی را به مقاومت اعلام كرده است.

به گزارش نما به نقل از برنا،منابع آگاه در گفتگو با شبکه لبنانی المیادین اعلام کردند: عناصر مسلح داعش دیشب تصمیم گرفتند که همگی خودشان را تسلیم حزب الله کنند. پس از اینکه نیروهای مقاومت بسیار به عناصر داعش نزدیک شدند و از دامنه ارتفاعات حلیمه قاره بالا رفتند، داعش چنین تصمیم گرفت.

این منابع در ادامه افزودند: عناصر داعش پس از تسلیم شدن در برابر مقاومت و حزب الله، به دیرالزور منتقل خواهند شد. توافق صورت گرفته جامع است و داعش سرنوشت سربازان اسیر لبنانی را به مقاومت اعلام کرده است. مقاومت به سمت مکان 8 سرباز لبنانی حرکت می کند و بعد از آن ارتش لبنان سرنوشت این سربازان را اعلام خواهد کرد.

منابع آگاه همچنین بیان کردند: داعش سرنوشت واقعی سربازان ربوده شده را بدون توجه به شهادت یا زنده بودن آنها، به حزب الله اعلام کرده است. مقاومت پیکر 4 شهید دفن شده در وادی میرا در القلمون سوریه را تحویل خواهد گرفت. داعش همچنین یک اسیر به همراه پیکر دو شهید دیگر در بیابان را به مقاومت تحویل می دهد.

ارتش لبنان از امروز ساعت هفت صبح به وقت محلی در جرود القاع و راس بعلبک در مرز این کشور با سوریه آتش بس اعلام کرد.

فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه خود علت آتش بس را هموار کردن زمینه برای مرحله پایانی مذاکرات مربوط به سرنوشت نظامیان لبنانی ربوده شده اعلام کرد.

اعلام آتش بس در رأس بعلبک و القاع، پس از تسلیم شدن عناصر داعش در مناطق درگیری و ارائه اطلاعات درباره نظامیان ربوده شده صورت گرفته است.

ارتش لبنان از یکشنبه هفته گذشته عملیاتی را با نام "فجر الجرود" علیه داعش آغاز کرده است.

۱۳۹۶/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...