نسخه چاپی

سریع ترین مرد ایران در گفت و گو با نما:

4 ماه خانواده‌ام را ندیده بودم!

عکس خبري -4 ماه خانواده‌ام را نديده بودم!

دلیل تمرین در تربت حیدریه این بود كه من 4 ماه خانواده‌ام را ندیده بودم. یك ورزشكار هرچه قدر كه حرفه‌ای باشد، نیاز دارد از لحاظ روحی كنار خانواده باشد. آن فیلم امكانات بد شهرمان را نشان می‌دهد. متاسفانه حداقل امكانات در این شهر وجود ندارد تا یك هفته در آنجا تمرین كنم. با توجه به پتانسیل و قهرمانانی كه این شهر معرفی كرده، باید حداقل امكانات برای جوانان این شهر به وجود آید.

گفت و گو: علیرضا حاجی میرزابابا- حسن تفتیان در گفت و گویی کوتاه با نما گفت: هدف من رسیدن به نیمه نهایی جهانی بود اما نشد. واقعا مسابقه خوبی را پشت‌سر گذاشتم، در کنار بولت دویدم و خیلی چیزها یاد گرفتم. خوشحالم که بار دیگر در رقابت‌های جهانی حاضر شدم، اما متاسفانه نمی‌توانیم به خاطر یک سری از شرایط فرصت‌های خوب را غنیمت شمریم ...



 درباره هم‌گروهی‌ شدن با اوسین بولت در رقابت‌های جهانی برای ما بگو؟

هم‌گروهی با یوسین بولت بهترین خبری بود که در رقابت‌های جهانی شنیدم. تا یک ساعت قبل از رقابت، گروه‌ها مشخص نبود، اما من خیلی علاقه‌مند بودم که با بولت هم‌گروه شوم و وقتی از مربی‌ام شنیدم که با بولت در یک گروه قرار دارم بسیار خوشحال شدم.


 و از کنار او دویدن بگو؟

در کنار بولت و دونده فرانسوی خیلی انگیزه و انرژی داشتم اما شرایط اعزام اجازه نداد رکورد خوبی به ثبت برسانم و چیزی که خودم و مربی‌ام می‌خواستیم نشد. هدف من رسیدن به نیمه نهایی جهانی بود اما نشد. واقعا مسابقه خوبی را پشت‌سر گذاشتم، در کنار بولت دویدم و خیلی چیزها یاد گرفتم. خوشحالم که بار دیگر در رقابت‌های جهانی حاضر شدم، اما متاسفانه نمی‌توانیم به خاطر یک سری از شرایط فرصت‌های خوب را غنیمت شمریم.
 
 گویا از شرایط اعزامت دلخوری؟

همان طور که از نحوه اعزام ما به لندن اطلاع دارید، به غیر از دو سه روزی که درگیر کارهای ویزا بودیم، استرس عدم اعزام و شرایط بدی نیز داشتیم و حتی 48 سال قبل از پرواز من به شخصه فکر می کردم که اعزام مان لغو خواهد شد. اما با وجود همه این مشکلات در دقیقه آخر با تلاش های زیادی که فدراسیون انجام داد، ما اعزام شدیم. آنقدر انگلیسی ها بد به ما ویزا دادند که همان بهتر اعزام نمی شدیم. ساعت یک شب به وقت محلی (ساعت 4 صبح به وقت ایران) به هتل محل برگزاری مسابقات رسیدیم و در حالی که باید فردا صبح به مسابقه می رفتیم، توانستیم کم تر از چهار، پنج ساعت استراحت کنیم.


مسابقه بعدی که باید برگزاری کنی کدام مسابقات است؟

اولین مسابقات رسمی ای که شرکت خواهم کرد، بازی های آسیایی داخل سالن در شهر عشق آباد ترکمنستان خواهد بود و به محض آماده شدن ویزایم، شاید اردویی را زیر نظر مربی ام در پاریس برگزار کنم. نمی توانم قولی بدهم ؛ چون مسابقات 60متر سیستمش با سایر مسابقات متفاوت است و معمولا در فصل زمستان برگزار می شود و این اولین باری است که یک مسابقه 60متر، در تابستان برگزار می شود. حالا ما تقریبا یک ماه زمان داریم که این زمان کمی نیست و در این مدت باید تمام تلاشمان را بکنیم. من در دوره پیش قهرمان آسیا شدم و باید بروم تا از این مقام دفاع کنم. درکل بسیار تلاش خواهم کرد تا اگر شرایط خوبی در این یک ماه باقی مانده پیش بیاید، بتوانم نتایج خوبی را کسب کنم.
 
انتشار فیلمی از تو فضای مجازی در حال تمرین کردن در مناطق اطراف تربت حیدریه چند وقتی نقل محافل بود دلیل آن چه بود؟

دلیل تمرین در تربت حیدریه این بود که من 4 ماه خانواده‌ام را ندیده بودم. یک ورزشکار هرچه قدر که حرفه‌ای باشد، نیاز دارد از لحاظ روحی کنار خانواده باشد. آن فیلم امکانات بد شهرمان را نشان می‌دهد. متاسفانه حداقل امکانات در این شهر وجود ندارد تا یک هفته در آنجا تمرین کنم. با توجه به پتانسیل و قهرمانانی که این شهر معرفی کرده، باید حداقل امکانات برای جوانان این شهر به وجود آید.


در المپیک 2020 می توانی طلا بگیری؟

اهل پیش‌بینی نیستم، اما کاملاً اهل برنامه‌ریزی هستم. بعد از المپیک ریو برنامه ما این بود که برای المپیک بعدی چگونه عمل کنیم. باید ابتدا راه موفقیت را پیدا می‌کردم و با توجه به این موضوع، استارت کارم را با مربی جدید زدم. او هم متقاعد شده است که باید یک مدت طولانی با هم همکاری داشته باشیم تا از نوع تمریناتم و شرایط بدنی‌ام شناخت پیدا کند و سپس به بهترین نحو برنامه‌ریزی کند. خیلی به المپیک 2020 امیدوارم و اگر روند حمایت، تمرین و اردوها همین‌گونه پیش برود، مطمئناً نتیجه بهتری در توکیو خواهم گرفت.


 سطح رقابت‌های لیگ دوومیدانی چگونه است؟

لیگ دوومیدانی کشور هر ساله با کمترین بازدهی برگزار می‌شود. سالیان سال است که این رقابت‌ها با یک یا دو باشگاه واقعی پیگیری شده و این حضور انحصاری باشگاه ها تنها به دلیل تداوم سیاست‌های تکراری و قدیمی در برگزاری لیگ‌هاست. به همین دلیل تنها حقوق ورزشکاران ایران نادیده گرفته شده است. به ظاهر تیم‌های زیادی هر ساله شرکت می‌کنند ولی در عمل بر کسی پوشیده نیست که تنها 1 تا 2 تیم خوب که اسم‌شان را می‌توان تیم نامید در رقابت‌ها حاضر می‌شوند. باید فدراسیون بستر لازم را جهت خوب دیده شدن دوومیدانی، جذب تماشاچی و مخاطب فراهم کند. متولیان دوومیدانی باید با در اختیار گذاشتن زیرساخت و امتیازات حداکثری برای باشگاه، تنها به سود و منفعت ورزشکار در مسابقات لیگ تمرکز کنند چرا که تجربه و آمار نشان داده عملکرد مثبت و تداوم در کیفیت دوومیدانی کاران بسته به درآمد آنها از لیگ است. این امر تنها با بالا شمردن جایگاه ورزشکار به جای جانبداری از حقوق باشگاه تحقق می‌یابد. اینکه از ورزشکار می‌خواهند با هر مبلغی قرارداد ببندد و صرفا در لیگ حضور داشته باشد شرایط خوبی نیست.


۱۳۹۶/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...