نسخه چاپی

آيت‌الله جوادي:

جامعه‌با اطعام اداره‌نخواهدشد

یكی از مراجع تقلید با تأكید بر اینكه اگر در جامعه اسلامی كار فراهم باشد، كرامت انسانی تأمین می‌شود، گفت: جامعه با اطعام اداره نخواهد شد و ما باید جامعه را كریمانه اداره كنیم.

به گزارش نمابه نقل ازمهر، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی در جلسه تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به کرامت وعزت جامعه اسلامی اظهار داشت: در جامعه اسلامی باید کار فراهم باشد اگر این تحقق پیدا کند کرامت انسانی جامعه تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه بی صبرانه منتظر ظهور حضرت حجت(ع) هستیم، افزود: وجود مقدس حضرت حجت(عج) جامعه را با کرامت اداره خواهد کرد.

استاد برجسته قرآن کریم تصریح کرد: جامعه با اطعام اداره نخواهد شد، شما الان جامعه را اکرام می‌کنید یا اطعام، خدای سبحان هرگز نمی‌‌خواهد امت اسلامی با اطعام شکمشان را سیر کنند، اگر فرمود «لقد کرمنا بنی آدم» در واقع می‌خواهد جامعه را با اکرام اداره کند.

ما باید جامعه را کریمانه اداره کنیم

وی در ادامه گفت: با مراجعه به روایات اهل بیت(ع) علت اساسی اداره نشدن جامعه اسلامی با اطعام مشخص می‌شود، ما باید جامعه را کریمانه اداره کنیم؛ با اطعام نمی‌توان جامعه را اداره کرد.

آیت الله جوادی آملی با بیان این که حضرت حجت جامعه را با کرامت اداره خواهند کرد؛ افزود: ما به واقع متحیر هستیم وجود مقدس حضرت حجت(عج) جهان را چگونه با کرامت اداره می‌کنند، یقیننا با کشتار مردم اداره نخواهد کرد، عقل مردم بالا می‌آید و ایشان به عقلای عالم با کرامت حکومت خواهند کرد.

وی با اشاره به هفت میلیارد انسان در روی کره زمین گفت: اگر جامعه و مردم عاقل بودند اداره افراد عاقل سخت نیست بلکه عاقلانه هفت میلیارد انسان را اداره کردن سخت است.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه خداوند شر استبکار را برخودشان برمی‌گرداند، افزود: از آنجایی که استکبار جلوی پیشرفت ما را گرفتند قبول؛ ولی می‌خواهیم نظام اسلامی را معرفی کنیم و این نظام اسلامی با اطعام اداره نمی‌شود بلکه اصل نظام اسلامی با کرامت همراه است.

وی تصریح کرد: اشخاص باید بدانند فروتنی غیر از فرومایه گی است، همه ما موظف هستیم که فروتن باشیم، اما موظف هستیم که خود را مزدور دیگری قرار ندهیم و به درایت و مدیریت برسیم.

مشکل اساسی غربیان نبود شخصیتی همچون حضرت امام(ره) است

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به بهم ریختگی مسیحیت غرب اظهار داشت: حیا و عفت یک قانون و دستور بین المللی همه ادیان الهی است.

وی ادامه داد: مسیحیت عریان و نیمه عریان کنونی غرب بخاطر عدم درک صحیح حضرت عیسی مریم(ع) است در صورتی که مشکل اساسی غربیان منطق معاشرت بی بندباری که در بین آنان وجود دارد، نبود شخصیتی همچون حضرت امام(ره) است.

این استاد تفسیر قرآن کریم در پایان گفت: اگر کسی همچون امام(ره) در غرب قیام می‌کرد، مسیحیت آمریکایی را با مسیحیت اصیل جدا می‌ساخت دین و مکتب مسیحیت حفظ می‌شد.

۱۳۹۱/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...