نسخه چاپی

جهان مقابل نوجوانان والیبال ایران تعظیم كرد

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در هشتمین و آخرین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی جهان موفق به شكست روسیه شد تا برای دومین بار به مدال طلای این رقابت ها دست یابد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، مرحله نهایی پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر 19 سال جهان امروز (یکشنبه) با هشت دیدار پیگیری شد.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران از ساعت 19 به وقت محلی و 20 و 30 به وقت تهران در دیدار نهایی این رقابت ها به مصاف روسیه رفت و سه بر یک به پیروزی رسید تا با هشت پیروزی متوالی قهرمانی این رقابت ها شود. تیم ایران در این رقابت ها 24 ست حریفان خود را شکست داد و تنها در سه ست مغلوب شد.

شاگردان محمد وکیلی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در ست سوم 25 بر 21 مغلوب روسیه شدند اما در ست های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 20، 25 بر 23 و 25 بر 20 روسیه را شکست دادند.

ملی پوشان نوجوان ایران در دیدارهای قبلی (دور مقدماتی) موفق به شکست ایتالیا (سه بر دو)، مکزیک (سه بر صفر)، چین (سه بر صفر) و جمهوری چک (سه بر صفر) شده بودند و در دیدار مراحل اول و دوم پلی آف نیز ترکیه و برزیل را سه بر صفر شکست داده بودند. تیم ایران در مرحله نیمه نهایی نیز کره جنوبی را سه بر صفر از پیش رو برداشت.

محمد وکیلی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در ابتدای مسابقه با ترکیه از ترکیب مهدی جلوه، امیرحسین توخته، امیرمحمد فلاحت‌خواه، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، پوریا یلی و محمدرضا حضرت پور استفاده کرد.

«نوزدرین آندری » سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان روسیه نیز در ابتدای این مسابقه از ایوان کوزنتکوف، ویتالی دیکارف، آرتم ملنیکوف، کنستانتین آبائف (کاپیتان)، استانیسلاف آنتونوف، پاول تتیوخین و نیکیتا لیاسوف استفاده کرد.

در ابتدای ست نخست رقابت دو تیم بسیار نزدیک به یکدیگر شروع شد و این روند تا امتیاز 13 نیز ادامه داشت اما ایران کم کم با تمرکز موفق به افزایش امتیازهای خود نسبت به روسیه کرد به گونه ای که وقت استراحت فنی دوم 16 به 14 به ایران رسید. در نهایت این ست 25 بر 20 به سود ایران پایان یافت.

در ست دوم نیز روس ها تلاش زیادی برای کسب امتیازات بیشتر از ایران داشتند اما رقابت به صورت پایاپای پیش رفت. در امتیاز 4 بر 4 روس ها چند امتیاز متوالی به دست آوردند و محمد وکیلی وقت استراحت درخواست کرد.

وقت استراحت نخست ست دوم نیز 8 بر 6 به روسیه رسید. در ادامه تیم ایران فاصله امتیازات خود را با روسیه کاهش داد و وقت استراحت دوم 16 بر 12 به ایران رسید. اما روس ها در ادامه مسابقه بسیار سرسختی کردند و امتیازها را آسان واگذار نمی کردند و در امتیاز 22 دو تیم برابر شدند. در نهایت این ست نیز 25 بر 23 به سود ایران تمام شد تا نوجوانان کشورمان برای قهرمانی در جهان تنها نیاز به امتیاز یک ست دیگر داشته باشند. در این ست حسین سلیمان اهری و محمد حسین راستی نیز به میدان آمدند.

در ست سوم نخستین امتیاز به تیم ایران رسید. در امتیاز یک بر یک توخته از ناحیه مچ با مصدوم شد تا تیم ایران با مشکل روبرو شود و فیض امام دوست وارد زمین شد. وقت استراحت فنی نخست این ست 8 بر 5 به روسیه رسید. در امتیاز 9 بر 8 به سود روسیه، توخته به بازی برگشت. در امتیاز 12 بر 8 به سود روسیه، وکیلی وقت استراحت درخواست کرد. وقت استراحت دوم فنی 16 بر 12 به روسیه رسید. در نهایت تیم ایران نتیجه این ست را 25 بر 21 واگذار کرد تا مسابقه از نظر ست شماری دو بر یک به سود ایران شود. ایوان کوزنتکوف بازیکن شماره یک روسیه نقش زیادی در برتری این تیم در این ست داشت.

ست حساس چهارم نیز به صورت بسیار نزدیک پیگیری شد و بازیکنان روسیه در مجموع در دفاع عملکرد خوبی داشتند به گونه ای که در این تکنیک و در سه ست قبلی سه برابر تیم ایران امتیاز گرفته بودند. وقت استراحت فنی نخست این ست 8 بر 6 به روسیه رسید. عملکرد داور هم اعتراض دو تیم را به دنبال داشت. ایران دو امتیاز متوالی به دست آورد تا دو تیم در امتیاز هشت برابر شوند. در امتیاز 11 بر 10 به سود ایران سرمربی روسیه درخواست وقت استراحت کرد. وقت استراحت فنی دوم نیز 16 بر 14 به ایران رسید تا ملی پوشان آماده قهرمانی باشند. در نهایت این ست 25 بر 20 به سود ایران تمام شد تا ایران برای دومین بار قهرمان رده سنی نوجوانان جهان شود. نخستین قهرمانی در سال 2007 به دست آمده است و بعد از 10 سال این مقام تکرار شد.

روس ها که از سال 1989 با مدال برنز رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان را آغاز کردند، تا کنون شش مدال شامل، سه طلا، دو نقر و یک برنز به دست آوردند و امسال برای سومین بار به مدال نقره و مقام نایب قهرمانی دست یافتند.

در رقابت های سال 2015 و در کشور آرژانتین شاگردان محمد وکیلی در دیدار رده بندی نیز موفق به شکست روسیه شدند وبه مدال برنز دست یافتند.

اندرو کامرون از کانادا و والتر هوگو ویرامِچان از پرو به عنوان داوران اول و دوم قضاوت دیدار ایران و روسیه را برعهده داشتند.
در دیدار رده بندی این رقابت ها نیز ژاپن سه بر صفر کره جنوبی را شکست داد تا تیم های ایران، روسیه و ژاپن به ترتیب رتبه های اول تا سوم پانزدهمین دوره این مسابقات را از آن خود کنند.

۱۳۹۶/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...