نسخه چاپی

بركناری معاون پرحاشیه وزیر بهداشت

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تغییر و تحولات این وزارتخانه در سطح مدیران و معاونان گفت: در روزهای آتی معاون درمان جدید معرفی خواهد شد.

به گزارش نما، ایرج حریرچی در نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تأثیر طرح تحول برای داروسازان چگونه بوده است، اظهار داشت: در ارتباط با حوزه داروسازی باید توجه داشت که در این زمینه هم باید نیاز مردم رفع شود و هم کسانی که وارد عرصه خدمت‌رسانی شده‌اند از نظر کاری در شرایط ایده‌آل باشند.

وی افزود: مبلغی که به‌عنوان حق فنی و خدمات دارویی سال‌ها مورد مناقشه بود در دولت یازدهم رفع شد و ما همواره سعی کردیم منافع داروسازان در کشور حفظ شود.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: ما می‌خواهیم به داروسازان کمک کنیم، ولی باید توجه داشت که لازم بوده هزینه عوامل تولید هم کاهش یابد، به‌طور مثال نمی‌توان ساختمانی به قیمت یک میلیارد تومان در تهران خریداری کنیم و فقط 3 روز در هفته آن‌هم بعدازظهر آن را مورداستفاده قرار دهیم؛ چراکه هزینه سرمایه‌گذاری و جاری باید لحاظ شود.

حریرچی با تأکید بر اینکه باید عوامل تولید را کاهش دهیم افزود: نمی‌توان رستورانی با 30 منو راه‌اندازی کرد و بگوییم 6 صندلی داریم، بنابراین نظام قیمت‌گذاری رستوران را باید مقرون‌به‌صرفه کرد.

وی در ارتباط با سهمیه پذیرش دانشجویان دندانپزشکی اظهار داشت: با توجه به کمبودهایی که در اکثر رشته‌ها مانند پزشکی عمومی، تخصص‌های بالینی و پرستاری وجود دارد، با حفظ کیفیت آموزشی در تلاشیم ظرفیت‌ها را افزایش دهیم. البته توانایی آموزش تعداد بیشتر پزشک را داریم ولی مستلزم این است که 20 تخت آموزشی به تخت‌های ما افزوده شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در 6 رشته تخصصی کمبود پزشک داریم، گفت: به‌جز فارغ‌التحصیلی و تعیین محل خدمت 2 سال ابتدایی تحصیل وزارت بهداشت نمی‌تواند محل خدمت را تعیین کند و در نتیجه بسیاری از پزشکان بعدازاین مدت در تهران خدمت می‌کنند.

حریرچی خاطرنشان کرد: در برخی از شهرها کمبود متخصص داریم و نمی‌توانیم افراد را به‌اجبار به شهرهای دیگر بفرستیم از طرفی مشوق‌های مالی هم چندان مناسب نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص تغییرات در وزارت بهداشت گفت: تغییراتی در معاونت درمان انجام خواهد شد و از رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم درخواست شده که فعلا آنجا باشند و چند روز آتی معاون درمان جدید نیز معرفی خواهد شد. بقیه تیم جدید وزارت بهداشت نیز طی روزهای آتی معرفی و مستقر خواهند شد.

وی گفت: مراحل اداری در این رابطه در حال حل شدن است و ممکن است دو روز آینده یا هفته بعد اعلام شود ولی تصمیم‌گیری‌ها انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت به تغییرات طرح تحول در دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: اولویت‌های 6گانه‌ای را در این زمینه وزیر بهداشت اعلام کرده است و تداوم، ارتقا و نهادینه‌سازی طرح تحول در چارچوب برنامه ششم توسعه مدنظر قرار دارد، بنابراین در برخی جاها که طرح تحول نیاز به تصحیح دارد،‌ انجام خواهد شد.

وی گفت: 45 هزار تخت بیمارستانی در دولت یازدهم نوسازی شد و اگر از آن نگهداری نکنیم از بین می‌رود و این بخشی از موضوع نهادینه‌سازی طرح تحول در دولت دوازدهم است.

حریرچی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بسیج سه دانشگاه علوم پزشکی در کشور بیانیه‌ای را در ارتباط با طرح تحول سلامت و مشکلاتی که با اجرای این طرح به وجود آمده اعلام کرده‌اند، گفت: از دوستانی که در این زمینه چه در سطح موافق و چه در سطح مخالف نظر می‌دهند، متشکریم و در ارتباط با اینکه در این بیانیه گفته‌اند تورم در بخش سلامت افزایش یافته باید گفت که طی 5 دهه گذشته تورم بخش سلامت از تورم سایر بخش‌ها و متوسط کشور بالاتر بوده و این مسئله اتفاق جدیدی نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در بعضی از زمان‌ها تورم به صورت هدفمندانه افزایش می‌یابد، گفت: آیا شما افزایش قیمت حامل‌های انرژی را به پای تورم می‌گذارید؟!

وی افزود: افزایش تورم گاهی برای مصرف بهینه‌ و یا محدودیت و افزایش در عرضه و تقاضا است، همچنین باید توجه داشت سیستم بهداشتی و درمانی ما در سال 92 قیمت‌های خدمات در آن واقعی نبود و ما بر اساس مصوبه دولت و سیاست‌گذاری‌های حوزه سلامت اقداماتی را انجام دادیم، این در حالی است که میزان تورم در بخش بهداشت و درمان و تورم کل کشور بیشتر از هزینه خانواده‌ها در بخش بهداشت و درمان بوده است.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...