نسخه چاپی

فن اشتباه رزمی‌كار تبریزی را روانه‌ زندان كرد

جوان رزمی‌كار كه برای امرار معاش به آموزش رشته رزمی مشغول شده بود، در اولین روزهای آموزش، با یك ضربه مرگبار، شاگردش را به كام مرگ فرستاد و خودش را به گوشه سلول زندان.

به گزارش نما، «بهروز- الف» که در مغازه‌ای به تعمیر رادیاتور مشغول بود به‌علت وضعیت نامناسب خانواده و تجربه ورزش رزمی، برای آموزش به جوانان محل و امرار معاش، مکانی را اجاره می‌کند و مشغول آموزش در رشته دفاع شخصی به شاگردان خود می‌شود.

باشگاه به دلیل نام آن و استقبال خوبی که در آن منطقه شده بود با حضور تعدادی زیادی متقاضی در مدت کوتاهی رونق می‌گیرد اما همه این موفقیت‌ها دیری نمی‌پاید و در جریان یکی از تمرین‌ها آقابهروز 32 ساله با اجرای یک فن اشتباه و انجام حرکت رزمی غیرمتعارف به ناحیه گردن و نخاع شاگرد 20 ساله‌ی خودش، موجب مرگ او می‌شود.

این مربی در جریان تمرین با یکی از شاگردانش درصدد آموزش اجرای صحیح یکی از فنون رزمی بود که بدون سوءنیتی تنها به دلیل ناآگاهی از عواقب یک اجرای غیرمعمول با اجرای فن اشتباه و اصابت ضربه‌ای به ناحیه سر و گردن یکی از شاگردان این نوجوان ابتدا دچار یک سرگیجه شدیده شده و در ادامه به زمین می‌خورد.هرچند بلافاصله بعد از عدم مشاهده علائم حیاتی این شاگرد به بیمارستان انتقال داده می‌شود اما به دلیل آسیب مهره‌های گردن و مشکلات پیش آمده در ناحیه نخاعی پس از جراحی به هوش نیامده و جان خود را از دست می‌دهد.

در ادامه با طرح شکایت اولیاءدم آقای مربی هرچند از بار سنگین قتل عمد رهایی یافت اما قامت تنومند او زیر آوار بدهی ناشی از دیه کامل چند صد میلیونی خرد می‌شود. وساطت بسیاری از ورزشکاران محلی و تلاش گروه صلح و سازش ستاد دیه هم تنها به اخذ گذشت بخی از این محکوم‌به منتهی می‌شود.

علاوه بر پرداخت یک فقره دیه کامل مرد مسلمان، بهروز که سرپرست یک خانواده 4 نفره است با حکم قاضی به یک سال حبس هم محکوم می‌شود.

در راستای آزادی این مددجوی آبرومند خیلی از دوستان، همسایگان و بستگان مشارکت می‌کنند و هر چند خانواده مربی ناکام در راستای استخلاص فرد یاد شده به فروش اقلام اساسی بسیاری از خانه می‌پردازند اما تا به امروز تنها نیمی از این بدهی تامین شده و بابت الباقی «بهروز- الف» از فروردین ماه سال جاری تاکنون همچنان در حبس به‌ سر می‌برد و همسرش هم بعد از این اتفاق دچار افسردگی شدید شده است.

خانواده‌ این زندانی نیازمند طبق تحقیقات به عمل آمده از سوی ستاد دیه تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و برای رهایی از این بدهی اموال منقول و غیرمنقول معتبری گزارش نشده است.

نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجوی نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار 74/74 بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، 7777 بانک تجارت شعبه مرکزی، 8888 بانک صادرات شعبه مرکزی یا 55555 بانک ملی واریز نموده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره 88916011 دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس 15 ــ 88916012 پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...