نسخه چاپی

میرزاده در گفتگو با نما:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عملیاتی نشده است/دولت باید به تامین نیازهای آموزش و پرورش كمك كند

عکس خبري -سند تحول بنيادين آموزش و پرورش عملياتي نشده است/دولت بايد به تامين نيازهاي آموزش و پرورش کمک کند

سخنگوی كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:مقام معظم رهبری چندین بار تذكر داده اند كه اهداف طرح مذكور محقق نشده است لذا مسئولان وزارت آموزش پرورش باید آستین ها را بالا بزند و جهادی كار كنند.


رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته به مناسبت هفته دولت در دیدار با رئیس جمهور و اعضای دولت دوازدهم توصیه هایی به آنها داشتند که یک بند از آن به طرح تحول آموزش و پرورش مربوط بود، ایشان فرمودند "اگر همکاران و مدیران شما افرادی جهادی و انقلابی، اهداف و مقاصد به سرانجام نخواهد رسید همانگونه که طرح تحول آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور برغم زحماتی که برای آن کشیده شد، آنگونه که باید، به نتیجه نرسیده است."
میرحمایت میرزاده نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما درباره توصیه‌های رهبر انقلاب در دیدار با اعضای دولت دوازدهم اظهار داشت: مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید فرمایشات رهبری درباره سند تحول بنیادین را نصب العین قرار دهند و برای عملیاتی کردن آن بیندیشند و برنامه ریزی کنند.
وی با تاکید بر اینکه طرح تحول بنیادین یک سند بالادستی است، ادامه داد: اهداف طرح تحول آموزش و پرورش به عنوان سند بالادستی در اختیار وزارت خانه قرار گرفته است و کلیات آن باید به شکل دستورالعمل های اجرایی درآید تا هم در داخل وزارت و در هم بخش های استانی اجرایی شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در این سند به تمامی موضوعات مربوط به آموزش و پرورش اعم از ساخت و ساز مدارس، کتب درسی، نیروی انسانی، محرومیت زدایی و ... پرداخته شده است که باید بررسی و اجرایی شود.
میرزاده با ابیان اینکه در طرح تحول بنیادین و همچنین برنامه ششم توسعه همه ابعاد لازم دیده شده است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری چندین بار تذکر داده اند که اهداف طرح مذکور محقق نشده است لذا مسئولان وزارت آموزش پرورش باید آستین ها را بالا بزند و جهادی کار کنند.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون آموزش هماهنگی خوبی با مسئولان وزارت آموزش و پرورش داشته است، افزود: ما برای هر گونه همکاری با این وزارت خانه آمادگی داریم تا بتوانیم به اهداف تعیین شده در اسناد بالادستی دست پیدا کنیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: دولت دوازدهم با وزیری جدید در حوزه آموزش و پرورش کار خود را شروع کرده است و انتظار همه از این دولت و وزارت آموزش و پرورش اجرای تمامی اهدافی است که در طرح تحول بنیادین و برنامه ششم تاکید شده است.
وی با بیان اینکه باید از حاشیه سازی پرهیز کنیم، ادامه داد: دولت باید به تامین نیازهای آموزش و پرورش کمک کند تا انتظارات مورد نظر رهبری در این حوزه برآورده شود.
میرزاده با اشاره به تاکیدات رهبری بر هماهنگی تیم دولت اظهار داشت: ما همانند یک کشتی در داخل اقیانوس هستیم که همه باید در یک جهت حرکت کنیم اما اگر بنا باشد هر شخصی در هر جهتی که مایل است پارو بزند، نه تنها به اهداف و چشم انداز مورد نظر نمی رسیم بلکه غرق خواهیم شد.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور سلایق مختلف سیاسی در جامعه ادامه داد: اگر می خواهیم از مشکلات نجات پیدا کنیم چاره ای جز همسو بودن و هماهنگ حرکت کردن نداریم، حتی سلایق سیاسی و حزبی باید به سمت هدفی واحد حرکت کنند تا نتیجه نهایی حاصل شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حضور پرشکوه مردم در صحنه انتخابات و ضرورت توجه به مطالبات آنها اظهار داشت: مردم همیشه در صحنه هستند و مجلس نیز به وزرای دولت اعتماد کرده است و حال نوبت اجرای برنامه ششم توسعه و اسناد بالادستی است و برای این موضوع همه باید همدل و هماهنگ با هم کار کنیم.
وی افزود: همه باید در این مسیر قانون را مدنظر داشته باشیم چرا که حرکت در مسیر قانونی از ایجاد اختلاف در اجرای قوانین خودداری می کند و مشکل آفرین نخواهد بود.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: رئیس جمهور طبق قانون برای دو وزارتخانه علوم و نیرو سرپرست معرفی کرده است که سه ما می توانند در این پست فعالیت کنند اما منتظریم تا روحانی گزینه های خود را برای تصدی وزارت این دو وزارتخانه معرفی کند.

۱۳۹۶/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...