نسخه چاپی

صدرایی در گفت و گو با نما :

به علت ناكارآمدی دولت، شرایط بازار خودرو آشفته است

عکس خبري -به علت ناکارآمدي دولت، شرايط بازار خودرو آشفته  است

یك كارشناس حوزه خودرو گفت : مساله آشفتگی بازار خودرو های وارداتی نشان داد كه قوانین خودرویی در ایران هنوز به ثبات نرسیده است و دولت در تصمیم گیری های خود دچار روزمرگی شده است .

بابک صدرایی کارشناس حوزه خودرو در گفت و گو با نما گفت : در یک سیستم اقتصادی زمانی که ثبات مدیریتی و تصمیم گیری وجود ندارد ،تولیدکنندگان ، وارد کنندگان و مشتریان متحمل ضررهای بسیاری می شوند.
وی با اشاره به اینکه در چند روز اخیر شاهد نابه سامانی در زمینه خودروهای وارداتی و مشکلات میان فروشندگان و خریداران بوده ایم ، اظهار داشت : مساله آشفتگی بازار خودرو های وارداتی نشان داد که قوانین خودرویی در ایران هنوز به ثبات نرسیده است و دولت در تصمیم گیری های خود دچار روزمرگی شده است .
وی با تاکید بر اینکه بسته شدن سایت ثبت سفارش مشکلی را از واردکنندگان خودرو حل نمی کند بلکه به معضلات این بخش اضافه نیز خواهد کرد ، اذعان داشت : در بازار خودرویی که سهم مصرف کننده در آن تنها 5 درصد است ، تغییر مرتب دستورالعمل های گمرکی و وارداتی باعث هرج و مرج بیشتری در بازار خودرو می شود که در این میان تنها مشتریان هستند که از این مساله آسیب می بینند .
وی ادامه داد : واردکنندگان خودرو در ایران یک سیستم عریض اقتصادی نیستند و به اجبار گاهی با نوسات بازار خودرو برای جبران ضررهایشان ، فشار را به مشتریان خود وارد می کنند .
وی توضیح داد : تمامی این موارد می تواند شکاف میان فروشنده خودرو و مشتریان را بیشتر کند و در نتیجه امنیت خرید برای خریداران از میان خواهد رفت و اعتماد آنها به واردکنندگان خودرو کم رنگ خواهد شد .
صدرایی با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز نیز یکی از عوامل تاثیر گذار در این زمینه محسوب می شود ، تصریح کرد : واردکنندگان خودرو معمولا با ارز ثابت خرید خود را انجام می دهند اما نوسانات قیمت ارز می تواند برای مشتریان زیان بار باشد مثال آن چیزی که در حال حاضر در بازار خودرو به وجود آمده است و تعارض میان خریداران و فروشندگان بیشتر شده است .
وی یکی از عوامل به وجود آمدن این مساله در بازار خودرو و سو استفاده بسیاری از وارد کنندگان از شرایط موجود را نبود فضای رقابتی در داخل کشور دانست و گفت : حجم بالای واردات خودرو در سالهای اخیر این حق را به مشتریان می دهد که متناسب با تکنولوژی های روز دنیا خودرو مورد نظر خود را انتخاب کنند تا کارکرد بیشتری نیز برای آنها داشته باشد .
وی در پایان یادآور شد : به دلیل نارضایتی مشتریان خودرو ار فضای رقابتی داخل ، به نوعی بسیاری از آنها به منظور سرمایه گذاری از خودروهای وارداتی استفاده می کنند و در این میان نیز واردکنندگان خودرو از این وضعیت سو استفاده کرده و باعث ضرر و زیان مشتریان می شوند .

۱۳۹۶/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...