نسخه چاپی

هشدار ایران به عراق: دیگر تكرار نشود!

عکس خبري -هشدار ايران به عراق: ديگر تکرار نشود!

سفیر ایران در عراق، گفته است كه این رفتار خلاف عرف و توافق‌های سازمان‌های هواپیمایی دو كشور است و امیدواریم دیگر تكرار نشود.

به گزارش نما،جام به نقل از بی بی سی فارسی (BBCPersian) گزارش داد: «ایران از اقدام عراق در بازرسی از یک هواپیمای باربری متعلق به شرکت هواپیمایی ایران ایر ابراز نارضایتی کرده است. "حسن دانایی فر" سفیر ایران در عراق، گفته است که این رفتار خلاف عرف و توافق‌های سازمان‌های هواپیمایی دو کشور است و امیدواریم دیگر تکرار نشود.»



بی بی سی خاطرنشان کرد: «یک روز پیش از این، اعلام شده بود که عراق یک هواپیمای متعلق به خطوط هوایی ایران را که در مسیر بازگشت از سوریه به ایران بوده، در فرودگاه بغداد متوقف کرده و به بازرسی آن پرداخته است. رسانه های ایران خبر داده بودند که عراق این هواپیما را "تحت فشار نیروهای آمریکایی" بازرسی کرده اند.»



به گزارش بی بی سی، سفیر ایران در عراق گفته است که در حدود دو ماه است که مقام های عراقی موضوع بازرسی هوپیماهای ایرانی را به درخواست آمریکا مطرح کرده اند. به گفته آقای دانایی فر، آمریکا بر بازرسی هواپیماهای ایرانی که از آسمان عراق عبور می‌کنند و به سمت سوریه می‌روند، اصرار دارد. آن ها مدعی هستند که ایران با استفاده از آسمان عراق، برای حکومت سوریه سلاح می فرستد.



دولت آمریکا اواخر تابستان سال جاری خورشیدی، ۱۱۷ هواپیمای ایرانی متعلق به شرکت‌های هوایی "ایران ایر" ، "ماهان ایر" و "یاس ایر" را با این ادعا که در پوشش کمک‌های انسان دوستانه به دولت سوریه کمک می‌کنند، تحریم کرد

۱۳۹۱/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...