نسخه چاپی

اعلام آمادگی ایران به شبكه‌های فیلترشده برای مذاكره

وزیر ارتباطات گفت: توئیتر برای فعالیت در چارچوب قوانین ایران درخواست مذاكره داده، اما هنوز مذاكره‌ای آغاز نشده است.

به گزارش نما، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه مراسم معارفه به‌عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم درباره اینکه آیا مذاکره ایران با توئیتر منجر به رفع فیلتر این سرویس در آینده نزدیک خواهد شد، اظهار داشت: شما اطلاع دارید که با توئیتر مذاکره کرده‌ایم؟ من چنین صحبتی نکرده‌ام.

وی توضیح داد: رویکرد شورای عالی فضای مجازی بر این بود که با سرویس‌های فیلترشده در ایران مذاکره شود و به این مسئله نگاه سلبی نداشته باشیم و به حقوق شهروندان برای دسترسی به سرویس‌ها احترام بگذاریم.

جهرمی ادامه داد: لازمه اجرای این مسئله احترام آنها به مقررات ما و صیانت از فرهنگ غنی محلی کشور ما است، زیرا نمی‌توانیم به شبکه‌ای اجازه فعالیت دهیم که خدمات خود را ارائه کند، اما معضلاتی برای ما داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در چارچوب مقررات این سرویس‌ها که برای مثال در آیین‌نامه یوتیوپ موارد غیراخلاقی و پورنوگرافی بلاک می‌شود این قوانین متناسب با فرهنگ ما توسعه و تغییر یابد به‌گونه‌ای که این سرویس‌ها به صورت محلی پیاده سازی شوند.

وی ادامه داد: اگر ارائه‌دهندگان این سرویس‌ها این آمادگی را داشته باشند در دولت و در مجموعه نظام برای برداشتن این محدودیت‌ها آمادگی داریم.

جهرمی اضافه کرد: درباره مذاکرات به صورت خاص، توئیتر درخواست مذاکره داده اما هنوز مذاکره‌ای آغاز نشده، درباره باقی سرویس‌ها طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی اطلاع‌رسانی و اعلام آمادگی برای انجام مذاکره کرده‌ایم اما منتظر دریافت پاسخ هستیم.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...