نسخه چاپی

خاطره واعظی از كندی سرعت اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم با اشاره به كندی سرعت اینترنت در قبل از سال ۹۲ گفت: برای دانلود یك مقاله مجبور بودیم مدتها منتظر بمانیم و در این فاصله هم، اینترنت مرتب قطع می شد.

به گزارش نما، محمود واعظی در مراسم تودیعش از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال ۹۲ در حوزه اینترنت عقب بودیم با ذکر خاطرات خود از آن دوران گفت: قبل از اینکه به وزارت ارتباطات بیایم در دانشگاه تدریس می کردم و کتاب و مقاله می نوشتم. در آن زمان مجبور بودم از مقالات و منابع خارجی استفاده کنم اما یکی از مشکلاتم این بود که یک صفحه و یا مقاله ای را که می خواستم دانلود کنم، باید کلی می نشستم و منتظر می ماندم که این کار انجام شود. مشکل دیگرم هم این بود که در آن فاصله اینترنت هم مرتب قطع می شد. امروز خوشبختانه این مشکل حل شده است.

وی در مورد رویکرد نهاد ریاست جمهوری برای حل مشکل اپلیکیشن های ایرانی نیز گفت: ابزاری که ما در ریاست جمهوری داریم، وزارت امورخارجه است و قطعا وزارت خارجه موضوعات مربوط به کشورهای خارجی را با جدیت پیگیری می کند. قطعا این مطلب را مهندس جهرمی منعکس کردند و آقای ظریف پیگیری خواهند کرد.

واعظی همچنین در مراسم تودیع خود با تاکید براینکه اگر مشکلی در وزارت ارتباطات در طول این ۴ سال وجود داشته را به شخصه بر گردن می گیرم اما اقدامات مثبت نتیجه همکاری کل مجموعه وزارت ارتباطات است، اظهار داشت: اعتماد به بخش خصوصی یکی از مهمترین نقاط قوت دولت یازدهم در حوزه ارتباطات بود و اهداف ما با توجه به بودجه اندکی که وجود داشت، بدون حضور این بخش محقق نمی شد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۲ که وزارت ارتباطات را تحویل گرفتیم از نظر شاخص های مختلف نسبت به منطقه و دنیا عقب بودیم، تاکید کرد: هنوز هم کشور نیاز به خدمات بیشتری دارد و باید فعالیت این بخش افزایش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم با اشاره به انتخاب آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات در دولت دوازدهم، گفت: در زمان انتخاب مهندس جهرمی شاهد برخی ناسپاسی ها و فضاسازی ها در گروهها و شبکه های فضای مجازی از سوی جریانات مختلف بودیم که من شهادت می دهم که هیچ کدام از آنها درست نبوده و این فضاسازی کار بسیار غیراخلاقی بود.

رئیس نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه مهندس جهرمی فردی فداکار، دلسوز، متدین و با انگیزه در حوزه فناوری اطلاعات است و امتحان خود را در مدتی که در این وزارتخانه فعالیت داشته پس داده است، گفت: انتخاب وی به عنوان جوانترین فرد کابینه و نخستین وزیر متولد بعد از انقلاب اسلامی، راه را برای حمایت از جوانان و بکارگیری آنان در پست های مدیریتی باز می کند و به جرات می توان گفت که در آینده تعداد بیشتری مدیر جوان خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه وظیفه وزرای دولت دوازدهم است که از نیروهای جوان استفاده کنند، گفت: فضای وزارت ارتباطات، با وجود یک مدیر جوان، آماده جهشی اساسی است.
منبع: مهر

۱۳۹۶/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...