نسخه چاپی

كسانی كه وجود خارجی ندارند یارانه میگیرند!

رئیس «كمیسیون انرژی» مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر كسانی از محل هدفمندی یارانه‌ها، یارانه دریافت می‌كنند كه به هیچ‌وجه وجود خارجی ندارند و برخی از آنها در خارج از كشور زندگی می‌كنند و برخی از آنها هم شرایط استفاده از یارانه را ندارند.

به گزارش نما به نقل از میزان، فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشکبا اشاره به طرح تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: هدفمندی یارانه‌ها یکی از موضوعات چالش‌برانگیز در مبحث برنامه ششم توسعه بود که در پی آن آمار و ارقام متفاوتی درباره درآمد و هزینه‌کرد آن منتشر شد.

وی افزود: برخی از نمایندگان مجلس در حال حاضر معتقدند درآمدها در این حوزه بیش از آنی است که دولت اعلام می‌کند و در عین حال هزینه‌کرد در مبحث هدفمندی یارانه‌ها کمتر از درآمدها است. این در حالی است که دولت با این موارد مخالفت می‌کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به اعتقاد بنده ضرورت دارد تا در بخشهایی اعم از یارانه‌ها که درآمدزایی می‌کند شفاف‌سازی صورت پذیرد و محل هزینه و مصرف به‌درستی اعلام شود تا مابه‌التفاوت‌ها به‌خوبی مشخص باشد.

حسنوند ادامه داد:‌ همچنین باید گفت که در حال حاضر کسانی از محل هدفمندی یارانه‌ها، یارانه دریافت می‌کنند که به هیچ‌وجه وجود خارجی ندارند و برخی از آنها در خارج از کشور زندگی می‌کنند و برخی از آنها هم شرایط استفاده از یارانه را ندارند که توصیه می‌شود این منابع به سایر افراد و یا اینکه در بخش‌هایی چون تولید و اشتغال هزینه شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: به هرحال چندین هزار میلیارد تومان درآمد کشور در محل هدفمندی یارانه‌ها مصرف می‌شود و ضرورت دارد در این بحث تحقیق و تفحص صورت پذیرد تا بسیاری از موارد شفاف‌سازی شود.

۱۳۹۶/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...