نسخه چاپی

دلایل اختلاف فدراسیون كشتی و وزارت ورزش

اختلاف بین وزارت ورزش و فدراسیون كشتی روز گذشته به صورت علنی خود را نشان داد كه می‌توان برای این موضوع دلایلی را برشمرد، دلایلی كه باعث ایجاد ذهنیت‌هایی شده است.

به گزارش نما، قطعا عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی فرانسه نتیجه قابل دفاعی نبود و فدراسیون کشتی باید در این زمینه پاسخگو باشد. نقدهای جدی به فدراسیون وارد است و خادم رئیس فدراسیون کشتی هم از بررسی عملکرد آزادکاران در شورای فنی خبر داده است. ناکامی تیم ملی کشتی واکنش وزارت ورزش را در پی داشت و سلطانی‌فر در نامه‌ای به داورزنی، معاون خود را مامور کرد که دلیل این موضوع را ظرف 20 روز بررسی و اعلام کند.

پس از این ماجرا فدراسیون کشتی در نامه‌ای شدیداللحن به نوعی پاسخ وزارت ورزش را داد. فدراسیون کشتی معتقد است که در زمان موفقیت‌ها، هیچ‌کس سراغ آنها را نمی‌گیرد. تیم ملی کشتی نتیجه قابل قبولی نگرفت و مسئولان این فدراسیون باید پاسخگو باشند و فکری به حال این وضعیت کنند اما اینکه چرا وزارت ورزش در این باره برخلاف برخی رشته‌های دیگر حساس شده و اینکه چرا فدراسیون کشتی موضعی تند علیه وزارت ورزش گرفت از جهاتی قابل بررسی است.

ایران در رقابت‌های جوانان جهان در کشتی فرنگی برای نخستین بار به مقام قهرمانی رسید اما در حالی که رئیس جمهور برای والیبالست‌های جوان برای همین عنوان تبریک گفت، کشتی به بوته فراموشی سپرده شد و از سوی دیگر حتی وزیر ورزش و جوانان به شخصه برای نایب قهرمانی فرنگی کاران در رقابت‌های جهانی فرانسه پیام تبریک نفرستاد و به یک پیام کوتاه از سوی وزارت اکتفا کرد.

تکواندو به عنوان یک رشته المپیکی ضعیف‌ترین نتیجه چند سال اخیر را کسب می‌کند اما وزارت ورزش مقابل انتقادهای فراوان برخی پیشکسوتان این رشته پیام تبریک می‌فرستد و از مدیریت این فدراسیون دفاع می‌کند. یا وقتی تیم والیبال در لیگ جهانی از بین دوازده تیم به مقام یازدهم می‌رسد و هیچ موضعی در این مورد این رشته‌ها و برخی رشته‌های دیگر از سوی وزیر و حتی وزارت ورزش گرفته نمی‌شود این باور در بین مسئولان فدراسیون کشتی تقویت می‌شود که مسائلی دیگر و حتی غیر ورزشی باعث واکنش وزارت ورزش شده است.

وقتی اعضای تیم ملی فوتبال چند ساعت پس از صعود به جام جهانی 2018 مجوز ملاقات با رئیس جمهور را می‌گیرند و با روحانی دیدار و پاداش دریافت می‌کنند یا بلافاصله پیام تبریک و پاداش برای والیبالیست‌ها صادر می‌شود و خبری از پاداش جام جهانی به کشتی‌گیران نیست و مدال‌آوران المپیک ریو - که بخشی از آنها را کشتی‌گیران تشکیل می‌دهند- با رئیس جمهور دیدار نمی‌کنند، این تصور برای فدراسیون کشتی ایجاد می‌شود که پای مسائل دیگری در نامه وزیر به معاونش در میان است. همین مسائل به ظاهر ساده باعث شده که فدراسیون کشتی علیه وزارت ورزش موضع بگیرد.

نکته دیگر اینکه وزیر ورزش پس از قهرمانی حسن یزدانی در رقابت‌های جهانی پیام تبریک فرستاد و در بخشی از آن اعلام کرد: «به امید پیروزی‌های دیگر تیم ملی کشتی آزاد کشورمان که با تدبیر مناسب کادر فنی و فدراسیون کشتی با ترکیبی جوان شده در این مسابقات شرکت کرده، چرا که هدف نهایی را باید موفقیت و رکوردشکنی در کسب مدال‌های طلا در مسابقات المپیک توکیو 2020 دانست.»

وزیر ورزش در این پیام اعلام کرد هنگام شکست یزدانی مقابل حریف آمریکایی در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد در سالن مسابقات حضور داشته است در حالی که همگان می‌دانند او در روز فینال در کرمانشاه نبود!

تمامی این موارد نشان می‌دهد که انتشار این نامه‌ها ناشی از ارتباط سرد بین فدراسیون کشتی با وزارت ورزش و جوانان است، ارتباط سردی که با پیش‌زمینه‌هایی که در بالا به آنها اشاره شد به وجود آمد. شاید اگر وزارت ورزش کمی‌ بیشتر به کشتی که ورزش اول ایران است توجه می‌کرد، این فدراسیون اینگونه به تندی علیه نامه وزیر موضع‌گیری نمی‌کرد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...