نسخه چاپی

حبيبي در دهمين مجمع عمومي موتلفه اسلامي:

تشریح عملكرد سه ساله حزب موتلفه اسلامی

عکس خبري -تشريح عملكرد سه ساله حزب موتلفه اسلامي

دبیر كل موتلفه اسلامی در دهمین مجمع عمومی به تشریح عملكرد سه ساله حزب پرداخت.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد نبي حبيبي دبير کل حزب موتلفه اسلامي در دهمين مجمع عمومي حزب به ارائه گزارشي از عملکرد سه ساله حزب پرداخت.

وي گفت: تلاش ما بر اين بوده که گفتمان حزب را با گفتمان انقلاب اسلامي، امامت و مقام معظم رهبري انطباق دهيم.

حبيبي هم چنين از پيام حضرات آيات نوري همداني و علوي گرگاني به مجمع حزب موتلفه تشکر و قدرداني کرد.
وی با اشاره به اينکه در ابتداي دوره نهم موتلفه اسلامي با جريان فتنه و انحرافي روبه رو شديم اظهار داشت: با به کار گيري تدابير لازم به مقابله با اين دو جريان پرداختيم و در چهارچوب بيانات مقام معظم رهبري از هر گونه افراط و تفريط پرهيز کرديم.

دبير کل حزب موتلفه اسلامي افزود: جريان فتنه و انحرافي قصد نفوذ به انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي را داشتند که دست‌هاي توانمند نظام از اين مسئله جلوگيري کرد.

وي با اشاره به مضيقه مالي موتلفه در دوره نهم اظهار داشت: با عنايت خداوند و کمک ساير مديران توانستيم از اين مضيقه مالي عبور کنيم.

حبيبي تصريح کرد: در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تمامي ظرفيت موتلفه را در اختيار جبهه متحد با محوريت جامعتين قرار داديم.

وي با تاکيد بر اينکه موتلفه به جاي تکيه بر اشخاص به برنامه و تشکيلات متکي بوده است گفت: چشم انداز 15 ساله، خط مشي 3 ساله، برنامه بودجه و ساختار منسجم علائمي از اتکاي موتلفه به تشکيلات و برنامه بوده است.

وي تصريح کرد: اکثريت افرادي که کارهاي مديريتي موتلفه را انجام مي‌دهند هزينه معيشتي خود را در خارج از حزب فراهم مي‌کنند و حزب را به عنوان محل اشتغال تلقي نمي‌کنند و حق عضويت هم به حزب مي‌پردازند.
*سه محور بنيادين چشم انداز 15 ساله موتلفه

حبيبي در ادامه به سه محور بنيادين موجود در چشم‌انداز 15 ساله حزب اشاره و اظهار داشت: رساندن توان عقيدتي و فکري مجموعه به بالاترين سطح ممکن، توانمندي در حد توان در داشتن برنامه در امور اجرايي کشور و توانمندي براي پرورش مديران لايق براي اداره کشور از محورهاي بنيادين چشم انداز 15 ساله موتلفه اسلامي است.

وي تصريح کرد: اعتقاد ما بر اين است که اگر تشکيلاتي اين سه مشخصه را نداشته باشد، حزب نيست.

*جوانگرايي در موتلفه از 10 سال پيش آغاز شده است

حبيبي با اشاره به اتهاماتي که به موتلفه وارد مي‌شود، گفت: به موتلفه اسلامي اتهام مي‌زنند که راه را براي ورود جوانان به حزب باز نکرده و يا در اين‌باره کوتاهي‌هايي به عمل آورده است اما جوان گرايي در حوزه معاونت‌ها براي انتخاب مديران اصلي از 10 سال پيش آغاز شده است.

دبير کل موتلفه اسلامي ادامه داد: اين اتفاق در استان‌ها هم افتاده و در حزب به جاي ديوار‌کشي ميان دو نسل، تعاون و تعامل برقرار شده است.

وی تاکيد کرد: ميانگين سني در حوزه معاونت‌ها به صورت چشمگيري کاهش يافته و متوسط سن در معاونت سازماندهي در دوره قبل 48 سال بود اما در اين دوره به 32 سال کاهش يافته است.

*آمار عضويت بانوان در موتلفه افزايش يافته است

وي تصريح کرد: يکي ديگر از مطالبي که درباره موتلفه گفته مِي‌شود اين است که راه را براي ورود بانوان به صورت مشخصي باز نکرده البته ما اعتقاد داريم که بايد بيش از اين عمل مي‌کرديم.

حبیبی با اشاره به آماري از حضور بانوان در موتلفه اسلامي اظهار داشت: در بخش بانوان در 95 درصد مراکز استاني و 50 درصد شهرستان‌ها مسئولاني انتخاب و در مجموع 550 جلسه به صورت اداري، همايش‌هاي استاني و کانون برگزار کرده‌اند.

وی ادامه داد: دوره‌هاي تخصصي مربوط به مسائل روز بانوان در حزب موتلفه برگزار شده است؛ در سال 1375، 5 درصد از اعضا را بانوان تشکيل مي‌دادند که اين آمار در سال 81 به 11 درصد و در 5 ساله اخير به بيش از 30 درصد رسيد.

*استقلال دادن به بخش جوانان در موتلفه اسلامي

حبيي با اشاره به اينکه حزب موتلفه اسلامي استقلال خوبي را به بخش جوانان داده است گفت: بخش جوانان را در حد يک معاونت ارتقا داديم و در استان‌ها و شهرستان‌ها هم شاخه‌هاي جوانان حزب تشکيل شد که در اجلاس‌هاي منطقه‌اي و بين المللي حضور داشته‌اند.

دبير کل موتلفه اسلامي در ادامه به بيان اعداد و ارقامي از تحصيلات اعضاي موتلفه پرداخت و گفت: در سال 81 اعضاي داراي تحصيلات ليسانس و بالاتر 32 درصد کل اعضا را تشکيل مي‌دادند که به نظرم آمار بالايي بود.

وي تصريح کرد: در ده ساله اخير اين رقم به 46 درصد رسيده است و با تکيه بر آمار‌هاي دقيق رايانه‌اي در دوره اخير آمار ميزان تحصيلات اعضاي موتلفه درحد ليسانس و بالاتر از آن به 50 درصد ارتقا يافته است.

وي همچنين درباره فراکسيون موتلفه در دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي هم گفت: فراکسيون موتلفه در دوره هفتم با مديريت بادامچيان براي اولين بار تشکيل شد که حدود 65 نفر عضو رسمي آن بودند و حدود 50 نفر هم از طرفداران موتلفه در جلسات فراکسيون شرکت مي‌کردند.

حبيبي با بيان اين مطلب که دولت نهم و دهم خدمات خوبي را در عرصه عمراني به مردم ارائه کرده است اظهار داشت: مردم از دولت انتظار دارند که تلاش‌ خود را در زمينه شايسته سالاري، استفاده از نيرو‌هاي متعهد، پرهيز از محدود کردن دايره اجرايي به دوستان و آشنايان به کار گيرد و معتقديم که بسياري از مشکلات براساس توجه به فرامين مقام معظم رهبري، دخالت دادن مردم در امور اجرايي و کمک گرفتن از کارشناسان قابل حل خواهد بود.

وي تاکيد کرد: رعايت برنامه سند چشم انداز و کمک گرفتن از ظرفيت عظيم ملي از لوازم حل مشکلات است.

دبير کل موتلفه اسلامي با اشاره به اينکه دشمنان تهديدات خود را از طريق بخش اقتصادي به کار گرفته‌اند گفت: لازمه مقابله با اين تهديدات پرهيز از روش دستوري در اقتصاد اجرايي کردن اصل 44، ارتقا سطح کارشناسان و توانمندي مسئولان دولتي در امر برنامه ريزي، هدايت و نظارت دولت و اجرايي کردن اقتصاد مقاومتي است.

وي ادامه داد: انتظار مردم حل مسائل معيشتي است و دلال بازي و سفته بازي در بخش ارز ذهن مردم را به خود مشغول کرده است.

*موتلفه مورد بي مهري دولت نهم و دهم قرار گرفته است

وي ادامه داد: حزب موتلفه اسلامي در کارنامه خود دفاع بي چون و چرا از اصل نظام را دارد و مورد بي مهري دولت نهم و دهم قرار گرفته است.

دبير کل موتلفه اسلامي تصريح کرد: ما مدافع بخش‌هاي مثبت دولت بوده‌ايم و البته نقدهايي هم به دولت داريم که در اين نقدها سعي کرده‌ايم مصلحت نظام را در نظر بگيريم.

حبيبي ادامه داد: از رئيس جمهور انتظار داريم شعارهايي را که مد نظرش بوده يک ضرورت بداند.

وي درباره سياست فعال جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين المللي و خارجي گفت: با هدايت مقام معظم رهبري دستگاه سياست خارجي از موضع انفعالي خود خارج و به موضع فعالي رسيد و جمهوري اسلامي ايران توانست به حق مسلم خود در انرژي صلح آميز هسته‌اي دست يابد.

وي ادامه داد: جايگاه جمهوري اسلامي در عرصه بين الملل ارتقا يافته و دشمنانش شکست خوردند.

حبيبي تصريح کرد: اخيرا زمزمه‌هايي در رابطه با آمريکا شنيده مي‌شود که خارج از نظرات و سياست‌هاي نظام است؛ به نظر ما موضع آمريکا درباره ايران هيچ تغييري نکرده و آنان دشمني‌هاي خود را در عرصه اقتصادي جدي‌تر و علني‌تر کرده‌اند.

حبيبي تاکيد کرد: در شرايط فعلي با ارتباط با آمريکا کاملا مخالفيم.

وي در ادامه دستاوردهاي اجلاس نم را براي کشورمان موفقيت آميز عنوان کرد و افزود: جمهوري اسلامي توانست از ظرفيت سازمان ملل براي انتقال گفتمان انقلاب اسلامي براي جهانيان استفاده کند و در حال حاضر هم هيچ دليلي ندارد که در مقابل مستکبران جهاني کوتاه بياييم.

دبير کل موتلفه اسلامي در ادامه توجه به بيداري اسلامي را داراي اهميت فراواني دانست و گفت: توجه به بيداري اسلامي و جلوگيري از موج سواري مخالفان آن، از ضروريات امروز ماست.
وي همچنين ضمن محکوميت فيلم موهن صهيونيستي آمريکايي عليه پيامبر اسلام گفت: ملت ما و دولت آينده بايد از ظرفيت رياست جنبش عدم تعهد براي اصلاح ساختار سازمان ملل استفاده کنند.

حبیبی خاطر نشان کرد: موتلفه در آستانه انتخابات رياست جمهوري و شوراها کاملا مهياست تا فصل جديدي را در اين دو انتخابات تجربه کند.

وي تاکيد کرد: رئيس جمهوري آينده بايد برنامه محوري، توجه جدي به مطالبات مردم، انديشمندي، سعه صدر، حفظ گفتمان انقلاب و دانش سياسي را دارا باشد هم چنين بايد وي مهياي خدمت صادقانه و کارشناسانه به مردم باشد.
لازم به ذکر است شعار دهمين مجمع عمومي موتلفه اسلامي پيش به سوي دولت و جامعه نمونه اسلامي با گفتمان رهبري است.

۱۳۹۱/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...