نسخه چاپی

جهانی شدن بدون شكست كره مزه‌ای ندارد

رئیس فدراسیون فوتبال كشورمان با اشاره به اینكه تیم ایران هرچه زودتر به جام جهانی صعود كند خیال همه راحت‌تر می‌شود، گفت: جهانی شدن بدون پیروزی مقابل كره مزه‌ای ندارد!

به گزارش نمابه نقل از مهر، علی کفاشیان درحاشیه برگزاری نخستین تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان ضمن بیان مطلب فوق گفت: برای این کنار ملی پوشان حضور یافتم که بدانند دیدار با کره خیلی مهم است. امیدوارم بازیکنان در این بازی ویژه فارغ از نتایجی که در گذشته گرفته‌اند، برای موفقیت تیم ملی تلاش کنند.

وی در مورد این عقیده کارلوس کی‌روش که ارزش سه امتیاز بازی ایران - کره جنوبی را با دیدارهای دیگر یکسان می‌داند، اظهار داشت: این دیدار از همه مسابقات برای ما مهمتر است، زیرا هرچه زودتر موفق شده و به جام جهانی صعود کنیم، راحت‌تر خواهیم بود. ضمن اینکه بدون بردن کره جنوبی رفتن به جام جهانی مزه ندارد!

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: اگر تیم ملی ببرد، نباید مغرور شویم و اگر در این دیدار خدایی ناکرده باختیم، نمی‌بایست ناامید شویم.

وی درمورد اختلافی که مربیان لیگ برتری با کی‌روش درمورد تعطیلی مسابقات لیگ دارند، تصریح کرد: یکی از مشکلات فوتبال ما از نظر کی‌روش طولانی بودن لیگ است، موضوعی که باعث می‌شود ملی پوشان کمتر در اختیار این مربی قرار بگیرند تا هماهنگ شوند.

کفاشیان اضافه کرد: این تعطیلات لطمه‌ای به لیگ برتر نمی‌زند زیرا در همه کشورها وجود دارد. ضمن اینکه اولویت اول ما تیم ملی است و پس از آن لیگ‌های برتر، دسته اول و دسته‌های پایین‌تر دارای اهیت هستند. ما باید برنامه‌های لیگ‌مان به نحوی باشد که دورنمای آن به سود تیم ملی شود.

وی از برگزاری مراسم تقدیر از آقای گل و بازیکن اخلاق لیگ برتر خبر داد و افزود: از مربیان و کارشناسان فوتبال می‌خواهم کاری کنند که بازیکنان گلزن بیشتری پرورش پیدا کنند و همچنین بودجه خود را صرف این موضوع مهم کنند. شما روز چهارشنبه دیدید بازیکنان نوجوانان ازبکستان گل‌هایی زدنند که بزرگسالان هم اینگونه گل نمی‌زنند!

کفاشیان در مورد بیانیه صارد شده از سوی ملی پوشان تصریح کرد: من دخالتی در این خصوص ندارم و آنها براساس سلیقه و نظرشان این بیانیه را صادر کردند.

وی درمورد تاثیر اختلاف "مانوئل ژوزه" و کارلوس کی‌روش در تیم ملی تاکید کرد: ژوزه و کی‌روش هر دو مربیان حرفه‌ای هستند و نباید اختلافی باهم داشته باشند. من شناخت دقیقی از آقای ژوزه ندارم ولی فکر می‌کنم ایشان درفشار روحی روانی سخت به خاطر نتیجه نگرفتن تیم پرسپولیس قرار دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درمورد وضعیت کادر فنی تیم نوجوانان اظهار داشت: آقای دوستی‌مهر صددرصد مورد حمایت ما قرار دارد. البته در کمیته فنی و توسعه باید اشکالات فنی تیم فوتبال نوجوانان ایران مورد بررسی قرار گیرد و برطرف شود.

وی در این خصوص اضافه کرد: بازیکنان تیم نوجوانان از نظر بازی، فوتبال و اراده یک بودند اما باید اشکالات فنی این تیم برطرف شود تا شاگردان آقای دوستی‌مهر در جام جهانی بتوانند از گروه خود به مراحل بعدی صعود کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به حضورش در بازی ژاپن و عراق تاکید کرد: بازیکنان تیم عراق هم مانند ایران ضعف‌هایی در خط دفاع داشتند که هر زمان تیم ژاپن حمله می‌کرد فضای مناسبی برای گلزنی بدست می‌آورد.

وی با تاکید بر سرمایه گذاری خوب فدراسیون فوتبال روی تیم‌های نوجوانان و جوانان کشورمان خاطر نشان کرد: اعتقاد دارم تیم جوانان ما قوی‌تر از نوجوانان است، زیرا شاگردان آقای محمدی در بازی‌های تدارکاتی عملکرد خوبی داشتند. قطعا اگر تیم جوانان در بازی نخست خود در مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا برابر ژاپن پیروز شود کارش در ادامه این رقابت‌ها راحت‌تر خواهد بود.

کفاشیان در پایان با اشاره به این موضوع که پخش دیدار تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی بستگی به هماهنگی صداوسیما با AFC دارد، گفت: AFC امتیاز پخش تلویزیونی مسابقات را به شرکتی فروخته است. این شرکت هم اگر n تومان از درصد فروش بدست آوردند، مبلغی را خوشان برداشته و بخشی را به AFC می‌دهند. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم از این درآمد به تیم‌هایی که موفق می‌شوند به مسابقات جهانی صعود کنند، مبالغی را به عنوان پاداش پرداخت می‌کنند.

۱۳۹۱/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...