نسخه چاپی

احتمال لغو روند معرفی «خوبهای» مجلس

در پی تذكرات نمایندگان نسبت به معرفی برخی نمایندگان به عنوان منظم ترین، نایب رئیس مجلس از بررسی مجدد این تصمیم در هیات رئیسه خبر داد.

به گزارش نما، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی پس از اعلام اسامی ۱۰ نفر از منضبط ترین نمایندگان مجلس برخی نمایندگان به این روند اعتراض کردند.

محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز و عضو هیات رئیسه مجلس در خصوص این اعتراضات گفت: طبق بنده ۴ ماده ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس حفظ انتظام مجلس از وظایف هیات رئیسه است.

وی تاکید کرد: اعلام اسامی ۱۰ نفر از منظم ترین نمایندگان مجلس نشان دهنده بی نظمی سایر نمایندگان نیست، اما گویا سایت های خبری موضوع را به گونه دیگری جلوه داده اند.

فرهنگی گفت: برای حفظ نظم و انضباط در برگزاری جلسات علنی و بالا بردن میزان مشارکت در تصمیمات مجلس، هیات رئیسه تصمیم گرفت اسامی ۱۰ نفر از نمایندگان منظم را اعلام کند اما اگر این موضوع موجب اعتراض نمایندگان است هیات رئیسه می تواند این تصمیم را بررسی و تغییر دهد.

در ادامه کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا خطاب به مطهری در تذکری گفت: هرکس به طریقی دل ما می شکند، بیگانه جدا دوست جدا می شکند، بیگانه اگر می شکند حرفی نیست، از دوست(هیات رئیسه) بپرسید چرا می شکند.

وی ادامه داد: اسامی ۱۰ نفر از نمایندگان بین دستور قرائت شد و این اقدام خلاف آیین نامه است کجای این آیین نامه نوشته شده که هیات رئیسه می تواند اسامی ۱۰ نفر از نمایندگان را قرائت کند؟ چرا اسم نفر یازدهم مطرح نشد این لیست بی احترامی به هیات رئیسه است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در جریانات انتخابات شوراها نمایندگان مجوز داشتند که حدود چهارماه درگیر انتخابات شهر و روستا باشند این افراد چطور در جلسات حضور یابند؟

وی با اشاره به گزارش روز گذشته مجلس در مورد حادثه مشهد که مربوط به علی مطهری نائب رئیس مجلس می شد، گفت: حوادث مشابهی برای نمایندگان دیگر نیز اتفاق افتاده بود چرا گزارشی از آن حوادث ارائه نشده بود؟

وی خطاب به هیات رئیسه گفت: این آمار را از کجا آوردید، کجای آیین نامه به شما این مجوز را داده است؟

در ادامه علی مطهری که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت، خطاب به دلخوش گفت: نه به آن شعرتان که پر از لطافت بود و نه به تندی صحبت هایتان.

وی گفت: حضور نمایندگان در حوزه های انتخابیه برای پیگیری انتخابات نیز در بررسی آمار لحاظ شده است، اگر معتقدید تصمیم خوبی نبوده است مجددا در هیات رئیسه بررسی خواهد شد.
منبع: مهر

۱۳۹۶/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...