نسخه چاپی

نعیمی رز در گفت و گو با نما:

مُخ ترامپ در كُشتی كج آسیب دیده و خوب كار نمی كند/ شیطنت و جوسازی آمریكا در برجام راه به جایی نمی برد

عکس خبري -مُخ ترامپ در کُشتي کج آسيب ديده و خوب کار نمي کند/ شيطنت و جوسازي آمريکا در برجام راه به جايي نمي برد

یك نماینده سابق مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران با داشتن رهبری فرزانه و اندیشمند دلهره و دغدغه ای ندارند چرا كه مقام معظم رهبری تمامی جوانب كار را سنجیده اند پس جوسازی و عهدشكنی های آمریكا در برجام به جایی نخواهد رسید.

صفر نعیمی رز نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار نما درباره اظهارات اخیر سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل که مدعی شده است ما می‌توانیم با ارائه اطلاعات جدید و از طبقه‌بندی خارج شده درباره رفتار غیرقابل قبول ایران در سراسر جهان، موضع لغو برجام را تقویت کنیم، اظهار داشت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مجلس نهم و زمانی که بنده عضو کمیسین امنیت ملی بودم، تصویب و تایید شده که جمهوری اسلامی ایران در این توافق به تمامی تعهدات خود پایبند بوده است.
وی با اشاره به گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی در تایید پایبندی ایران به اجرای برجام، تصریح کرد: طبق گزارش های آژانس ایران هیچگاه ناقض برجام نبوده و به تمامی آنچه که پذیرفته، متعهده بوده است.
نعیمی رز با اشاره به کارشکنی و عهدشکنی آمریکا در برجام ادامه داد: طرفی که در این توافقات به تعهدات خود عمل نمی کند، آمریکاست که شیطنت آنها تازگی ندارد و از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی ایران آغاز شده و ادامه دارد.
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری درباره برجام فرمودند "خوشبین نیستم به مذاکره، لکن میخواهند مذاکره کنند، بکنند؛ ما هم به اذن‌الله ضررى نمی‌کنیم" ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران با داشتن رهبری فرزانه و اندیشمند دلهره و دغدغه ای ندارند چرا که مقام معظم رهبری تمامی جوانب کار را سنجیده اند پس جوسازی و عهدشکنی های آمریکا در برجام به جایی نخواهد رسید.
وی با اشاره به سیاست های آمریکا و وضع تحریم های مختلف علیه ایران اظهار داشت: ترامپ رئیس جمهور آمریکا انسان عاقلی نیست و وجهه کشورداری ندارد، وی کشتی کج کار بوده و ضرباتی از ناحیه سر به وی وارد شده است که باعث شده مخ وی درست کار نکند پس نباید کاری مانند مملکت داری به وی واگذار می شد.
نعیمی رز با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار با اعضای کابینه دولت دوازدهم مبنی بر داشتن دیپلماسی سریع و چابک ادامه داد: فارغ از تمامی حاشیه های موجود، تیم هسته ای ما در این موضوع خوب عمل کردند اما طبق تاکیدات رهبری باید بیشتر مواظب باشند و دقت کنند.
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) از همان ابتدا مطرح کردند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، اظهار داشت: ما پاسخ شرارت های آمریکا را از همان ابتدای انقلاب داده ایم و این گفته امام در مورد آمریکا در حال جهانی شدن است و همه دنیا به این نتیجه رسیده اند که آمریکا نتوانسته و نمی تواند هیچ غلطی بکند.
وی در پایان با تاکید بر اینکه هیچ نگرانی درباره برجام برای ایران وجود ندارد، تصریح کرد: ما در سایه درایت رهبری و همراهی ملت و کارگزاران هیچ مشکلی نخواهیم داشت و در هر حال پیروز هستیم چرا که به تمامی تعهدات خود پایبنده بوده ایم.
گفتنی است سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل مدعی شد: ما می‌توانیم با ارائه اطلاعات جدید و از طبقه‌بندی خارج شده درباره رفتار غیرقابل قبول ایران در سراسر جهان، موضع لغو برجام را تقویت کنیم.
فارن پالیسی نوشت: حامیان توافق هسته‌ای می‌گویند مدرکی در دست نیست که نشان دهد ایران برجام را نقض کرده است و مدعی هستند آژانس‌های اطلاعاتی از سوی دولت (آمریکا) تحت فشار هستند تا مدارکی ارائه دهند که پایبند نبودن ایران را به توافق هسته‌ای نشان دهد.
بولتون همچنین پیشنهاد کرد اقدامات علیه دولت ایران تشدید شود، این کار با حمایت از مخالفان دولت ایران، ممنوعیت فرود هواپیما و یا پهلو گرفتن کشتی‌های ایرانی در فرودگاه و بندرگاه کشورهای متحد آمریکا، لغو صدور روادید برای تمامی ایرانی‌ها اعم از دانشجویان و یا ورزشکاران، محقق خواهد شد.

۱۳۹۶/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...