نسخه چاپی

ترقی در گفت و گو با نما :

موضع گیری اصلاح طلبان در برابر دولت جنگ زرگری است

عکس خبري -موضع گيري اصلاح طلبان در برابر دولت  جنگ زرگري است

یك عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی گفت : فكر می كنم این گونه موضع گیری ها به نوعی جنگ زرگری است تا یك اعتراض جدی و در واقع آنها می خواهند با این نوع برخورد كردن موقعیت رییس جمهور را تثبیت كنند .

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با نما گفت : طبیعی است که آقای روحانی اگرچه در انتخابات مورد حمایت اصلاح طلبان بود اما این گروه نیز چاره ای جز حمایت از آقای روحانی نداشتند چراکه نامزد رای آوری نداشتند و به ناچار متمایل به این فرد بودند .
وی در ادامه با اشاره به اینکه آقای روحانی نیز در گرایشات سیاسی به سمت اصلاح طلبان متمایل است ، اظهار داشت: به نظر می رسد با وجود چنین مساله ای اما رییس جمهور سعی دارد سیاست اعتدالی را رعایت بکند و از چهره هایی در دولت استفاده کند که چهره ی مارک داری در میان اصلاح طلبان نداشته باشد .
وی افزود : این مساله باعث شد بسیاری از اصلاح طلبانی که به دنبال سهم خواهی بودند ، انتظار داشته باشند که ایشان به رای 24 میلیونی توجه بیشتری بکند و بیشتر افراد کابینه را از اصلاح طلبان انتخاب کند که حتی بر انتخاب افراد تندرو هم این انتظارها وجود داشت .
وی با تاکید براینکه رییس جمهور با توجه به مشی اعتدال دست به انتخاب اصلاح طلبان نزد، اذعان داشت : به نظر می رسد که استراتژی دولت این است که در سطوح وزرا از چهره های مشخص اصلاح طلب استفاده نکند اما در لایه های بعدی آنها را به کار گیرد و خواست و نظر این افراد را پیاده سازی کند .
وی با اشاره به موضع گیری های برخی از اصلاح طلبان در رابطه با این کار ، عنوان داشت : فکر می کنم این گونه موضع گیری ها به نوعی جنگ زرگری است تا یک اعتراض جدی و در واقع آنها می خواهند با این نوع برخورد کردن موقعیت رییس جمهور را تثبیت کنند .
ترقی با بیان اینکه از طرفی اصلاح طلبان گمان می کنند که شاید وزرا از کارایی لازم برخوردار نباشند ، توضیح داد : این افراد به نوعی می خواهند سبدشان را از این جریان جدا کنند تا ضعف کارکردی دولت به حساب آنها نوشته نشود و مردم این ضعف را به حساب اعتدال بگذارند نه اصلاح طلبان .
وی تاکید کرد : به هر حال این دولت با حمایت اصلاح طلبان در قدرت باقی است و هرگونه مسئولیت از سوی دولت را باید پذیرا باشند .
وی درپایان با اشاره به اینکه به برخی از نمایندگان مجلس در فراکسیون امید جهت کم کاری در حمایت از اصلاح طلبان انتقادهایی وارد شد ، یادآور شد : نمایندگان ملت ، افراد حزبی نیستند که در زمان حضور در مجلس شورای اسلامی پایبندی به آن داشته باشند و این رفتار از سمت نمایندگان مبتنی بر وضعیت طبیعی مجلس است و نباید انتظار داشت که نمایندگان حزبی فکر کنند و حمایت از یک حزب دلیل بر این نمیشود که در تمام موارد مطابق دستورات حزب عمل کنند .

۱۳۹۶/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...