نسخه چاپی

كوثری در گفت و گو با نما :

سیاست خارجی ایران با مردم شفاف باشد /برجام با نامه نگاری توجیه نمی شود

عکس خبري -سياست خارجي ايران با مردم شفاف باشد /برجام با نامه نگاري توجيه نمي شود

عضو سابق كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی گفت : متاسفانه تیم مذاكره كننده و دولت جمهوری اسلامی ایران نمی خواهند با مردم كشور شفاف و رو راست باشند و بنابراین مساله را با یك نامه نگاری توجیه می كنند .

سید اسماعیل کوثری نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما درباره نامه اخیر دکتر ظریف مبنی بر اینکه هدف از نگارش این نامه جلب توجه ایالات متحده به گام تازه در تقابل با برجام و قطعنامه 2231 سال 2015 شورای امنیت سازمان ملل که اگر اصلاح نشود، چالشی برای اعتبار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد بود ، گفت : متاسفانه تیم مذاکره کننده و دولت جمهوری اسلامی ایران نمی خواهند با مردم کشور شفاف و رو راست باشند و بنابراین مساله را با یک نامه نگاری توجیه می کنند .
وی ادامه داد : طرف مقابل ما نیز به این مساله اشراف کامل دارد که این مطالب و نامه هایی که نوشته می شود هیچ گونه اثری در روند بهبود ماجرا نخواهد داشت .
وی با اشاره به اینکه ملت ایران از دولت و دستگاه دیپلماسی انتظاراتی را دارند ، بیان داشت : حالا که در ماجرای برجام کشور ما ایران چیزهای زیادی را از دست داده است توقع می رود که از این به بعد در مقابل کشورهای آمریکا و اروپا با صلابت ظاهر شویم و به دنبال حل مشکلات باشیم نه اینکه دوباره در حد نامه نگاری به دنبال حل مساله باشیم .
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه روند پیش رو از سوی دولت و تیم مذاکره کننده ایران هیچ نتیجه ای در بر ندارد و به ضرر ایران است ، اظهار داشت : آمریکا به خوبی متوجه شده است که این گونه حرف ها هیچ گونه تاثیری عملی در روند برجام ندارد و این موضوع برای کشور ما مساله ی سنگین و پرفشاری محسوب می شود .
کوثری با اشاره به اینکه کشورهای عضو 1+5 به هیچ وجه به برجام پایبند نبودند ، اذعان داشت : مهم ترین کار در این مقطع این است که دولت ایران به کار غنی سازی خود ادامه دهد و همان طور که آقای صالحی رییس سازمان انرژی اتمی مطرح کرد باید هرچه زودتر این کار عملیاتی شود .
وی افزود : بهتر است به جای حرف زدن این کار را انجام دهیم و تا ببینیم در نتیجه این کار آنها چقدر به وحشت خواهند افتاد .
وی در پایان با تاکید بر اینکه هرگونه اشتباه وکوتاهی در واقع به ضرر ملت ایران تمام خواهد شد و منافع آنها را به خطر خواهند انداخت ، خاطر نشان کرد : ممکن است ملت ایران در حال حاضر حرفی نزنند و نتوانند نظری در این باره بدهند اما قطعا تاریخ این موضوع را قضاوت خواهد کرد و آنجاست که تیم مذاکره دیگر نمی تواند پاسخگوی از بین رفتن منافع و حق یک ملت باشد .

۱۳۹۶/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...