نسخه چاپی

بازگشت زنان محجبه به مستطیل سبز

مجمع بین‌المللی قانونگذار فوتبال امروز(شنبه) دو تصمیم مهم گرفت كه شاید مهم‌ترین آن لغو قانون ممنوعیت استفاده از حجاب در میادین فوتبال بود.

به نقل از ایسنا، هشت عضو مجمع بين‌المللي قانونگذار فوتبال امروز در جلسه‌ مهمي كه براي تصميم‌گيري راجع به تكنولوژي خط دروازه و استفاده از حجاب برگزار كرده بودند، هر دو قانون را با موافقت تمامي اعضا تصويب كردند.
استفاده از تكنولوژي خط دروازه كه امروز به وسيله قانونگذاران فوتبال تصويب شد، مي‌تواند براي نخستين‌بار در جام باشگاه‌هاي جهان كه در پايان سال جاري ميلادي در ژاپن برگزار مي‌شود، مورد استفاده قرار گيرد.
IFAB (مجمع بين‌المللي قانونگذار فوتبال) كه از چهار عضو حاضر در فيفا و چهار عضو حاضر در انجمن‌هاي فوتبال بريتانيا تشكيل مي‌شود، امروز در يك تصميم مهم ديگر با لغو قانون ممنوعيت استفاده از حجاب براي فوتباليست‌هاي زن مسلمان كه در سال 2007 تصويب شده بود، موافقت كرد.
اين تصميم پس از حمايت علي بن حسين نايب رييس اردني فيفا و با موافقت هشت عضو اين مجمع اتخاذ شد و قرار است پس از آزمون‌هاي بيشتر در تاريخ دوم جولاي(يازدهم تير 91) تصميم نهايي درباره آن گرفته شود.
بن حسين درباره تصويب اين قانون جديد گفت: خيلي خوشحالم كه با اين قانون زنان مسلمان قادر هستند با پوشش كامل وارد شوند. به اين تصميم مجمع تبريك مي‌گويم و از آن استقبال مي‌كنم. مطمئن هستم پس از اينكه تصميم قطعي در نشست IFAB اتخاذ شود. ما شاهد خواهيم بود كه بسياري از بازيكنان با خوشحالي به زمين باز مي‌گردند و بازي موردعلاقه خودشان را انجام مي‌دهند.

۱۳۹۰/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...