نسخه چاپی

پیر علامت‌سازی ایران درگذشت +عكس

عکس خبري -پير علامت‌سازي ايران درگذشت +عکس

علم‌سازی یكی از هنرهای آئینی محرم است و پیشكسوتان علم سازی در ایران چهره هایی ناشناخته و گم نام اند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، حاج میرزا سیدمحمد علمدار، یکی از استادان پیشکسوت هنرعلم‌سازی بود که در نیشابور در سن 87 سالگی به دیار باقی شتافت و امروز تشییع شد.
هنر علم سازی این استاد در کمیته ثبت آثار معنوی سازمان میراث فرهنگی کشور با عنوان «مهارت ساخت علم نیشابور» به ثبت رسیده است.

بهمن نامور‌مطلق - معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گرشگری در پیامی درگذشت ناگهانی هنرمند پیشکسوت هنر علامت‌سازی سیدمحمد علمدار را تسلیت گفت.

در پیام معاون صنایع‌دستی کشور آمده است: «انا لله و انا الیه راجعون. روح قافله‌سالاری دگر از محفل عاشقان صنایع‎دستی و هنرهای سنتی به سرمنزل آسمانی عروج کرد و کالبد خاکی را ترک گفت. استاد پیشکسوت هنر علم‌سازی، سیدمحمد علمدار که به ردای مقدس پیرغلامی هیئت علی‌اکبر نیشابور مشرف بود، راه دیار باقی در پیش گرفت و خانواده بزرگ هنرهای‌سنتی ایران را در حُزن و اندوهی ژرف فرو برد.

معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این ضایعه جبران‌ناپذیر را به خانواده آن مرحوم و جمیع هنرمندان سنتی کشور تسیلت می‌گوید و برای روح آن مرحوم مغفور آرامش و رحمت را مسئلت دارد.»

۱۳۹۶/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...