نسخه چاپی

دامن زدن یك بانك خصوصی به مسابقه نرخ‌شكنی!

طی روزهای اخیر گزارش‌های سوءاستفاده یك بانك از گپ ۱۱ روزه ابلاغ بخشنامه بانك مركزی و سپرده‌گیری با نرخ سود بالا كه منجر به ازدحام در شعب این بانك شده است منتشر شد، در عین حال تكاپو در شعب این بانك برای جذب سپرده با نرخ سود بالا ادامه دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، از زمان ابلاغ بخشنامه هشت بندی بانک‌ مرکزی برای نرخ سود 15 درصد از 11 شهریور ماه، بانک‌های معدودی از این فاصله زمانی سوء استفاده کرده ، به تمدید یک ساله قراردادهای موجود خود پرداختند و نرخ سود سپرده سرمایه‌گذاری یک ساله خود را افزایش دادند.

در همین زمینه بانک آینده سود سپرده سرمایه‌گذاری خود را در سطح 23 درصد نگه داشته است و مشاهدات میدانی خبرنگار ما از سطح شعب این بانک نشان می‌دهد، تعداد زیادی از سپرده‌گذاران برای افتتاح حساب به شعب این بانک مراجعه می‌کنند.

در سیستم دریافت نوبت این بانک، تعداد افراد در صف انتظار 137 نفر هستند و ازدحام شعب نشان داده حضور تعداد زیادی از مراجعان در حالت انتظار است.

همچنین این بانک برای اینکه بتواند از فرصت طلایی باقی مانده تا 11 شهریورماه به طور کامل استفاده کند، اعلام کرده است، از 4 شهریور تا 8 شهریور از ساعت 7:30 تا 18 و روز جمعه از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر باز است.

به گزارش فارس، ادامه جذب سپرده یکساله با نرخ سود 23 درصد توسط این بانک، در حالی ادامه می‌یابد که روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به این اتفاق، از برخورد با این بانک متخلف خبر داده بود.

در عین حال خبری از برخورد وعده داده شده نیست و بانک مذکور با نرخ شکنی در حال جذب منابع بازار پول است، منابعی که اغلب از حساب بانک‌های منضبط خارج و وارد چرخه حساب‌های این بانک می‌شود.

بر اساس این گزارش پس از ابلاغ بخشنامه 8 بندی بانک مرکزی دبیر کانون بانک‌های خصوصی در یک میزگرد تلویزیونی که مدیران بانک‌ مرکزی نیز در آن حضور داشتند اعلام کرد: تصمیم بانک ها و مؤسسات اعتباری خصوصی رعایت دقیق نرخ سود بانکی است، به شرطی که بانک مرکزی مانند گذشته در نظارت ها اغماض نداشته باشد،نظارت شدیدی داشته باشد و با بانک های متخلف برخورد کند.

اما ظاهرا بانک مرکزی در مقدمه کار موفق نشده است عطش رقابت مخرب و مورد نظر برخی بانک‌های خصوصی را مهار کند.

۱۳۹۶/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...