نسخه چاپی

قوچان‌نژاد مقابل كره بازی می‌كند

سرمربی تیم ملی فوتبال كشورمان از اهالی فوتبال خواست به مسائل بین المللی توجه داشته باشند و گفت: خوشبختانه فیفا مدارك رضا قوچان‌نژاد را صادر كرده است و این بازیكن مقابل كره جنوبی بازی می‌كند.

به گزارش نما به نقل از مهر، "کارلوس کی‌روش" در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر تعطیلی طولانی مدت لیگ به خاطر اردوهای تیم ملی تصریح کرد: توقع من از رسانه‌ها این است که برداشت درستی از مسائل داشته باشند. حرف شما صحیح نیست که ما لیگ را ۲۰ روز تعطیل کرده‌ایم.

وی افزود: در درجه دوم باید بگویم وقتی به ایران آمده‌ام اولویت اول فدراسیون فوتبال صعود به جام جهانی بود. به همین خاطر ما یک برنامه مشخص به فدراسیون دادیم که راجع به آن بحث و موافقت شد. حالا شما می‌خواهید ما چه کار کنیم؟ راجع به آن برنامه صحبت کنیم یا اولویت‌مان را عوض کنیم؟

کی‌روش تاکید کرد: یک روز اولویت شما جام جهانی است و یک روز دیگر مسائل دیگری در اولویت رسانه‌ها قرار می‌گیرد. ضمن اینکه شما اگر تقویم فیفا را چک کنید متوجه می‌شوید به خاطر بازی‌های فیفادی تمام لیگ‌های دنیا ۱۰ تا ۱۲ روز تعطیل می‌شود. خواهش من این است که به مسائل بین المللی توجه داشته باشید.

کی‌روش با بیان اینکه از طرح سئوال شما خوشحال شده‌ام گفت: اگر توجه داشته باشید مسابقات بین المللی روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می‌شود. به همین دلیل من از فدراسیون خواستم روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مسابقات لیگ انجام شود تا دو روز بیشتر تیم ملی را در اختیار داشته باشم که این اتفاق خارق العاده‌ای نیست.

سرمربی تیم ملی افزود: ما به فدراسیون توضیح دادیم که اردوها به صورتی طراحی شده که بعد از چند روز تمرین یک بازی دوستانه هم خواهیم داشت. این همان مسئله‌ای است که خیلی افراد آن را درست درک نمی‌کنند. به همین دلیل است که باید سخت کار کنیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه "چرا هنوز بازیکنان تیم ملی به هماهنگی لازم نرسیده‌اند و شما به ترکیب ایده‌آل خود دست نیافته‌اید؟"، گفت: این نظر شما به بازی ازبکستان مربوط است یا بازی با لبنان؟ با همه احترامی که برای شما قائلم با نظرتان موافق نیستم. من دوست ندارم توجیه کنم و یا دنبال بهانه باشم ولی واقعیت این است که ما قبل از بازی با لبنان یکسری مشکلاتی داشتیم.

کی‌روش افزود: قبل از بازی با لبنان هفت بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشتیم. شما توقع دارید چه کار کنم؟ آیا توقع دارید با چهار بازیکن بازی کنم؟

وی تاکید کرد: این واقعا ناعادلانه است اگر بگوییم بازیکنان مقابل لبنان جنگنده بازی نکردند. درست است ما عملکرد خوبی نداشتیم ولی اگر بگوییم آنها همه تلاش‌شان را نکردند، ناعادلانه است.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر وضعیت رضا قوچان‌نژاد برای بازی با کره جنوبی گفت: خوشبختانه بعد از یک پروسه طولانی مدت فیفا مدارک قوچان‌نژاد را صادر کرد و این بازیکن مقابل کره جنوبی بازی می‌کند.

کی‌روش ادامه داد: ما به خاطر نامشخص بودن وضعیت چند بازیکن مانند اشکان دژآگه که مصدوم بودند بازی مقابل کره شمالی را لغو کردیم. الان چیزی که حائز اهمیت است این است که ما بعد از چهار روز تمرین تعداد بازیکنان را به ۲۴ نفر می‌رسانیم و از هفته آینده دور جدید تمرینات را شروع می‌کنیم.

وی در خصوص ناکامی مهاجمان ملی پوش در باشگاه‌ها از جمله کریم انصاریفرد و محمد قاضی با خنده گفت: در حال حاضر تلاش می‌کنم امید نمازی را راضی کنم که برای تیم ملی بازی کند! خارج از شوخی باور داریم که باید با امنیت خاطر و آرامش خودمان را برای بازی‌های بعدی آماده کنیم. مهم این نیست که چه کسی گل می‌زند مهم تمرکز بازیکنان است تا بهترین عملکرد خود را داشته باشند.

۱۳۹۱/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...