نسخه چاپی

اعتراف ائتلاف آمریكا به كشتن ۶۱ غیرنظامی

ائتلاف آمریكایی موسوم به ضد داعش در بیانیه‌ای روز جمعه به كشتن ۶۱ غیرنظامی دیگر در عراق و سوریه اعتراف كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، ائتلاف تحت رهبری آمریکا روز جمعه به کشتن 61 غیرنظامی دیگر در حملات جنگنده‌های خود در عراق و سوریه اعتراف کرد. این ائتلاف با آمارهای جدید به کشتن 685 نفر غیرنظامی از زمان آغاز این حملات (2014)، اعتراف کرده است.

به گزارش رویترز، ائتلاف ادعایی آمریکا ضد داعش در بیانیه‌ای اعلام کرد از ماه جولای درباره 37 گزارش مربوط به تلفات غیرنظامیان تحقیقات انجام داده، اما متوجه شده که تنها 13 مورد از آن گزارش‌ها موثق بوده‌اند. در این حملات، 61 نفر کشته شده‌اند.

ائتلاف آمریکا همچنین اعلام کرده در حال بررسی 455 گزارش دیگر درباره تلفات غیرنظامیان در حملات توپخانه‌ای یا حملات هوایی خود است.

آمریکا و متحدان آن در سال 2014 ائتلافی را با هدف ادعایی مبارزه با داعش در عراق تشکیل دادند ولی بعد از مدتی عملیات خود را در مناطق شرقی و شمالی سوریه آغاز کردند.

این ائتلاف، معمولاً آمارهایی که گروه‌های حقوق بشری درباره تلفات غیرنظامیان منتشر کرده‌اند را کوچک‌نمایی کرده است. منابع محلی و نهادهای مدنی مستقل می گویند، تعداد غیرنظامیان کشته شده در عملیات نیروهای ائتلاف در عراق و سوریه بیش از 3 هزار نفر است.

۱۳۹۶/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...