نسخه چاپی

استقرار زائران ایرانی در چادرهای منا

حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت از استقرار كامل زایران ایرانی در چادرهای منطقه منا خبر داد.

به گزارش نما به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی حج، محمدی رییس سازمان حج و زیارت گفت که عملیات انتقال 86 هزار و 300 زایر ایرانی از سرزمین عرفات ؛ به مشعر و منا با موفقیت انجام شد و هم اکنون همه زایران در سرزمین منا مستقر شده اند.

وی افزود طبق برنامه زمان بندی شده ؛ زایران کشورمان از ساعت 10:30 صبح امروز به وقت محلی ( 12به وقت تهران ) برای رمی جمرات ؛ اقدام خواهند کرد.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد که گروههای امداد و پزشکی در مسیرهای جمرات مستقر هستند و عزیمت کاروان ها از محل خیمه ها به جمرات و بازگشت توسط سیستم رصد ویژه جمرات در ستاد حج کاملا نظارت می شود .

وی با اشاره به اینکه تا ساعت 15 امروز ، اولین روز رمی جمرات زایران ایرانی انجام می شود، افزود: امسال برای اولین بار اتاق کنترل، مدیریت و رصد کاروان های ایرانی از لحظه خروج از چادرها، طول مسیر ، ایستگاه جمرات و بازگشت به خیمه ها به صورت سیستمی کنترل می شود.

وی گفت: که حدود نیمی از زایران شب گذشته را در مشعر وقوف اضطراری داشته و سپس وارد منا شدند و هم اکنون رمی جمرات را انجام داده و درچادرها مستقر شده اند.

وی همچنین درباره ذبح قربانی گفت: ذبح قربانی برای زایران وقوف اضطراری که از شب گذشته وارد منا شده اند از بعد از طلوع آفتاب آغاز شده و تا ساعت حدود 11 صبح پایان می یابد.

۱۳۹۶/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...