نسخه چاپی

مك‌كین: كنگره فرمان‌بردار ترامپ نیست

سناتور جمهوریخواه آمریكا ترامپ را به بی تجربگی سیاسی، در اغلب زمینه ها و تندخویی متهم كرد و با دعوت قانونگذاران كشورش به رویكردهای فراجناحی تاكید كرد كه كنگره این كشور رعیت ترامپ نیست و فقط ملزم به پاسخگویی به مردم آمریكا است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، جان مک کین سناتور جمهوریخواه و بانفوذ ایالت آریزونای آمریکا و یکی از منتقدین دائمی ترامپ در سرمقاله ای در نشریه واشنگتن پست اعضا کنگره آمریکا را به وحدت و برخورد های فراجناحی دعوت کرد.

وی افزوده است که به خصوص با وجود رییس جمهوری مثل ترامپ در کاخ سفید، که هیچ گونه تجربه خدمات دولتی نداشته، در اغلب زمینه ها بشدت بی اطلاع است و قادر به کنترل خلق و خوی خود نیست چنین رویکردی از سوی کنگره این کشور اهمیتی حیاتی می یابد.

سناتور با نفوذ آریزونا ادامه داده است که گرچه قانون گذاران آمریکایی بایستی به مقام ترامپ به عنوان رییس جمهور این کشور احترام بگذارند و در هر جا که میسر باشد با او همکاری کنند اما کنگره آمریکا رعیت و فرمانبردار ترامپ نیست و خود را ملزم به پاسخگویی به او نمی داند بلکه باید در مقابل مردم آمریکا پاسخگو باشد.

مک کین تاکید کرده است که کنگره آمریکا به خصوص در چنین شرایطی بایستی هوشیار باشد تا نقشی را که به عنوان کنترل کننده قدرت ترامپ بعهده دارد فراموش نکند.

۱۳۹۶/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...