نسخه چاپی

33سال پيش در چنين روزي

عامل بازداشت نواب صفوی چقدر پاداش گرفت؟

عکس خبري -عامل بازداشت نواب صفوي چقدر پاداش گرفت؟

هنگامی شهید نواب صفوی را دستگیر كردم كه او تازه وضو گرفته و به نماز ایستاده بود ، به ایشان حتی اجازه ندادم انگشتری كه داخل حوض افتاده بود را بردارد . به خاطر انجام این ماموریت 20هزار تومان پاداش گرفتم ولی ناگزیر شدم این مبلغ را برای هزینه بیماری فرزندم خرج كنم .

رخدادهای 13مهر 1358

امروز در ادامه حوادث تروریستی روزهای گذشته بمبی در بازار سیف خرمشهر منفجر شد که به شهادت یک نفر و مجروحیت 36تن دیگر منجر شد .

آیت الله منتظری در خطبه های نماز جمعه از سران عرب منطقه خواست به جای توطئه چینی علیه انقلاب اسلامی به فکر مبارزه با اسرائیل باشند . آیت الله منتظری همچنین از سوء استفاده غرب از ابزار حقوق بشر به شدت انتقاد کردند .

دستگیری عامل بازداشت شهید نواب صفوی از دیگر اخبار امروز بود ، سرهنگ سیف الله معنوی اعتراف کرد به خاطر بازداشت شهید نواب 20هزار تومان پاداش گرفته بود .

خبر دیگر امروز که در صفحات اول روزنامه ها به آن اشاره شد شورش در زندان قصر است ، تعدادی از زندانیان به علت نبود هروئین دست به شورش برداشتند که این شورش به کشته و زخمی شدن سه نفر منجر شد .

انفجار بمب در بازار سیف خرمشهر

امروز صبح انفجار بمب، بازار سیف خرمشهر را به لرزه در آورد و بر اثر این انفجار یک نفر کشته و بیش از 36تن دیگر نیز مجروح شدند .(1)در چند روز گذشته میزان حوادث تروریستی در استان خوزستان به شدت افزایش پیدا کرده است . انفجار لوله های نفتی ، بمب گذاری در قطارها و دانشگاه ها و نیز حمله به دکل های مخابراتی از جمله حوادثی است که در چند روز گذشته روزنامه ها در بررسی رویدادهای خوزستان به آنها اشاره کرده اند .

انتقاد شدید آیت الله منتظری از استفاده ابزاری غرب از حقوق بشر

آیت الله منتظری در خطبه های نماز جمعه امروز تهران کشورهای عرب منطقه را نصیحت کرد که به جای توطئه چینی علیه انقلاب اسلامی توان خود را مصروف مبارزه با آمریکا بکنند .ساعت 20 امشب زندانیان زندان قصر دست به شورش زده و چند تن از ماموران این زندان را به گروگان گرفتند . بلافاصله با ورود پاسداران، کنترل زندان به دست نیروهای انقلاب افتاد .


وی خطاب به کشورهای غربی نیز که از ابزار حقوق بشر علیه انقلاب اسلامی استفاده می کنند انتقاد کرده و گفت : آیا زنان و کودکان فلسطینی و لبنانی بشر نیستند و بشر آنهایی هستند که در ایران دیگران را کشته و امروز به مجازات می رسند ؟(2)

شورش معتادان در زندان قصر

ساعت 20 امشب زندانیان زندان قصر دست به شورش زده و چند تن از ماموران این زندان را به گروگان گرفتند . بلافاصله با ورود پاسداران، کنترل زندان به دست نیروهای انقلاب افتاد .زندانیان بند 5 زندان قصر که اغلب آنها را معتادان تشکیل می دهند به علت عدم دسترسی به هروئین و نیز جمع آوری هروئین های داخل زندان توسط ماموران دست به شورش زدند و این شورش از این بند به بندهای دیگر کشیده شد . (3) گفتنی است در این شورش 3نفرکشته و زخمی شدند .(4)

عامل دستگیری شهید نواب صفوی به دام افتاد

سرهنگ سیف الله معنوی مامور سابق شعبه دو آگاهی و عامل دستگیری شهید نواب صفوی توسط پاسداران کمیته لشگرک و با حکم دادستانی دستگیر شد .آیت الله منتظری خطاب به کشورهای غربی نیز که از ابزار حقوق بشر علیه انقلاب اسلامی استفاده می کنند انتقاد کرده و گفت : آیا زنان و کودکان فلسطینی و لبنانی بشر نیستند و بشر آنهایی هستند که در ایران دیگران را کشته و امروز به مجازات می رسند ؟


سرهنگ معنوی اعتراف کرد : هنگامی شهید نواب صفوی را دستگیر کردم که او تازه وضو گرفته و به نماز ایستاده بود ، به ایشان حتی اجازه ندادم انگشتری که داخل حوض افتاده بود را بردارد .

وی ادامه داد : به خاطر انجام این ماموریت 20هزار تومان پاداش گرفتم ولی ناگزیر شدم این مبلغ را برای هزینه بیماری فرزندم خرج کنم . (5)

پی نوشت:

1- کیهان ، 14مهر 1358، صفحه 2

2- جمهوری اسلامی ، 14مهر 1358، صفحه 2

3- اطلاعات ، 14مهر1358، صفحه 1

4- کیهان ، 14مهر 1358، صفحه 2

5- اطلاعات ، 14مهر1358، صفحه

۱۳۹۱/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...