نسخه چاپی

ایران؛ جزو شش كشور برتر دنیا در ساخت رادار

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: ما به واسطه همت جوانان‌مان در قرارگاه پدافند هوایی، صنعت دفاعی و دانشگاه‌ها، جزو شش كشور برتر دنیا در ساخت رادار هستیم.

به گزارش نما، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) طی سخنانی گفت: به واسطه اقتدار پدافند هوایی در برقراری امنیت آسمان کشور، سازمان بین المللی هوانوردی جهان «ایکائو »در تیرماه سال 93 آسمان ایران را امن ترین آسمان منطقه خاورمیانه دانست.

وی ادامه داد: این به خاطر برقراری ایمنی و امنیت پروازهای مسافربری و همچنین هشدار به عطش هواپیماهای فرامنطقه‌ای‌ است که قصد نزدیکی به مرزهای ایران را دارند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، حضور هر هواپیمای غیرمجاز در آسمان کشور را به عنوان یک حادثه قلمداد کرد و گفت: امروزه به جز پروازهای هواپیماهای داخلی، جنگنده های نیروهای مسلح کشور، بالگردهای نظامی و اورژانس، قریب به 1700 پرواز تجاری از طریق آسمان کشور انجام می‌شود که برقراری این امنیت در شبکه یکپارچه پدافند و با تلاش کارکنان خدوم این قرارگاه به صورت شبانه روزی انجام می شود.

امیر اسماعیلی، واژه «لبه تکنولوژی» در پدافند را یک واژه ثابت شده عنوان کرد و گفت: امروز ما به واسطه همت جوانان‌مان در قرارگاه پدافند هوایی، صنعت دفاعی و دانشگاه‌ها، جزو شش کشورهای برتر دنیا در ساخت رادار هستیم و توانسته‌ایم موشک‌های هوشمند و رادارهای پیشرفته‌ای را تولید و در بحث دفاع هوایی به کار بگیریم و از این طریق، لبه تکنولوژی دنیا را با لبه تکنولوژی خودمان منعطف کنیم و ابتکار عمل را در دست گیریم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار داشت: امروز به دلیل پایگاه‌های نظامی کشورهای فرامنطقه‌ای در اطراف ما، تهدیدات پیرامون‌مان 360 درجه است و ما ضمن هوشیاری کامل توانسته‌ایم سامانه‌های پدافندی خود را 3 برابر افزایش دهیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، سامانه‌های سماء، بصیر، سمیع، صامت و عروج را از مهمترین سامانه‌های به‌روز و پیشرفته پدافند هوایی دانست و گفت: موفق شده‌ایم در این زمینه رادارهایی را تولید کنیم که نفس دشمن را حس کنیم.

امیر اسماعیلی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام ایران اسلامی به ویژه شهدای پدافند اضافه کرد: قرارگاه پدافند امروز جوان‌ترین ونوپاترین یگان نیروهای مسلح به شمار می‌آید و توانسته‌ایم پله‌های ترقی که پیشکسوتان به عنوان میراث برای‌مان به یادگار گذاشته‌اند را ارتقاء ببخشیم وامید داریم که حتما لقبی که فرماندهی معظم کل قوا به عنوان اینکه پدافند در اولویت است را به طور کامل معنا ببخشیم.

وی افزود:ما با همکاری همه نیروهای مسلح تحت عنوان پدافند یکپارچه توانسته‌ایم، از 400 نقطه پدافندی به 3700 نقطه خودمان را ارتقاء دهیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، شهادت طلبی جوانان و حضور ولایت فقیه را لنگرگاه ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: با تمام توان درسی را که شهدا و ایثارگران‌مان در طول 8 سال دفاع مقدس به دشمن دادند، محکم‌تر از گذشته به آنها خواهیم داد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...