نسخه چاپی

عابدینی در گفتگو با نما :

برگزاری همه پرسی اقلیم كردستان دامن زدن به ناامنی در خاورمیانه است

عکس خبري -برگزاري همه پرسي اقليم کردستان دامن زدن به ناامني در خاورميانه است

یك كارشناس مسایل سیاسی گفت : رهبران منطقه با تجربه سالهای تلخ گذشته و جنگ های منطقه ای باید به حدی از بلوغ سیاسی رسیده باشند كه هر گونه ناامنی و واگرایی را به ضرر كشورهای منطقه وسود قدرت های فرامنطقه ای بدانند ، چراغ سبز امریكا به برگزاری همه پرسی اقلیم كردستان نیز دامن زدن به ادامه این بحران ها وناامنی در منطقه خاورمیانه است .

حسن عابدینی کارشناس مسایل سیاسی در گفتگو با نما با بیان اینکه خودمختاری و استقلال طلبی اقلیم کردستان عراق در این برهه از زمان و شرایط منطقه قابل تامل است گفت : تلاشی که مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق برای خودمختاری انجام می دهد بی تردید برای کشورهای منطقه مشکلات امنیتی ایجاد خواهد کرد و بعید به نظر می رسد بدون چراغ سبز امریکا بدنبال رفراندوم در این زمان خاص باشند.
وی با اشاره به اینکه همه کردها در اقلیم کردستان ، برگزاری رفراندوم را در این زمان خاص به مصلحت نمی دانند و میان خود اتحاد بر سر این مسئله ندارند عنوان داشت : منطقه کردستان عراق محدوده ای محصور میان کشورهای منطقه است و بدون موافقت سایر کشورهای منطقه نمی تواند به عنوان یک منطقه مجزا خود را عرضه و ارتباطات موثری با بقیه کشورها داشته باشد ودر روابط دچار مشکلات عدیده خواهد شد .
وی با توجه به وجود اختلاف اقلیم کردستان با دولت مرکزی عراق بر سر برخی شهرها من الجمله کرکوک نیز خاطر نشان کرد : کردهای عراق اگر بخواهند مستقل شوند سر اختلاف عرضی موجود میان برخی از شهرها من جمله کرکوک با دولت مرکزی عراق درگیر و دامنه این اختلافات سبب مشکلات امنیتی و منطقه ای وعامل نفوذ کشورهای فرا منطقه ای می شود که دائم در حال دامن زدن به بحران در خاورمیانه اند .
این کارشناس مسایل سیاسی با بیان مخالفت شدید ترکیه با هرگونه استقلال منطقه کرد نشین عراق که در سفر اخیر سرلشگر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح مطرح شد عنوان داشت : در این سفر موضوع استقلال کردستان عراق مورد مخالفت صریح طرفین قرار گرفته است .
عابدینی با مهم خواندن دستاوردهای سفر اخیر سرلشگر باقری به ترکیه عنوان نمود : برای اولین باربود که در این سطح بین ایران و ترکیه گفتگو ، مذاکره وتوافق پیرامون مبارزه وایمن سازی مناطق مرزی در برابر تهدید تروریسم در کشورهای منطقه بخصوص در رابطه با گروه های تروریستی پ ک ک ، پژاک و گروه های تکفیری صورت گرفت و وضعیت کشور سوریه وعراق همچنین مقابله با جبهه النصره بخصوص در منطقه عدلب مورد واکاوی وبررسی قرا گرفت .
وی با اشاره به ایجاد همگرایی های نسبتا" مطلوب اخیرمیان کشورهای منطقه در مبارزه با گروه های تکفیری اظهار داشت : تجربه 5 - 6سال گذشته نشان داده امریکا ورژیم صهیونیستی به عنوان حامیان اصلی گروه های تروریستی در منطقه مورد اعتماد نبوده ونیستند و همین باعث تغییر نظر رهبران منطقه شده است .
وی افزود : چراغ سبز امریکا به رهبراقلیم کردستان در پی ایجاد تشنجی جدید در منطقه پس از شکست گروه داعش است ضمن اینکه نقش رژیم صهیونیستی را نیز در این بحران آفرینی نباید نادیده گرفت که مستمرا" به دنبال افزایش ناامنی منطقه اند تا با معطوف کردن توجه مردم به موضوعات خاص ازحضور در کانون توجه ملت ها نسبت به عملکرد متجاوزانه وظالمانه شان نسبت به مردم مظلوم فلسطین به دور باشند .

۱۳۹۶/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...