نسخه چاپی

بیش از 2600 خانه مسلمانان میانمار آتش زده شد

بیش از 2600 منازل روهینگیایی‌ها به دست گروه موسوم به «ارتش آزادی‌بخش روهینگیا آراكان» به آتش كشیده شد.

به گزارش نما، در حالی که اقلیت مسلمانان روهینگیا در میانمار که اکثریت آن بودایی‌ها هستند، از ابتدایی ترین حقوق شامل به رسمیت شناختنه شدن به عنوان شهروند کشورشان محروم هستند، مقامات میانماری گروه موسوم به ارتش آزادی بخش روهنیگیا را عامل به آتش کشیدن منازل مسلمانان روهینگیایی می‌دانند.

در ادامه انتشار خبرهای ناگوار درباره حملات به مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین و گسیل تعداد زیادی از مسلمانان به مرز بنگلادش برای فرار کردن از حملات ادامه‌دار در راخین، مقامات میانماری باز هم یک گروه شورشی روهینگیایی را عامل درگیری‌ها اعلام کرده‌اند.

به گزارش رویترز، دولت میانمار امروز شنبه اعلام کرده که طی یک هفته گذشته بیش از 2600 منزل مسکونی در مناطق عمدتا روهینگیایی نشین میانمار واقع در شمال غرب این کشور به آتش کشیده شد.

دولت میانمار گروه موسوم به «ارتش آزادی‌بخش روهینگیا آراکان» را مقصر آتش زدن منازل اعلام کرده‌اند اما روهینگیایی‌هایی که به بنگلادش متواری شدند، چیز دیگری می‌گویند.

طبق گفته آنها، ارتش میانمار برای مجبور کردن روهینگیایی‌ها به بیرون رفتن از منازلشان، کارزار آتش زدن منازل و کشتن مسلمانان روهینگیایی به راه انداخته‌اند.

آژانس بین‌المللی مهاجرت هم اعلام کرده که حدود 58600 هزار روهینگیایی از میانمار به بنگلادش متواری شدند.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...