نسخه چاپی

پروفسور ‌سمیعی: طرفدار هیچ جناحی نیستم

پروفسور مجید سمیعی گفت: من هیچ ارتباط سیاسی و اقتصادی با هیچ كسی ندارم و خودم را متعلق به تمام ۸۰ میلیون ایران می‌دانم‌.

به گزارش نما به نقل از تسنیم٬ پروفسور مجید سمیعی عصر امروز در جمع دانشجویان و جوانان نخبه خراسان شمالی اظهار داشت: هدف من از سفر به این استان شماها بودید و من هم‌اکنون به هدف خودم رسیده‌ام.

وی افزود: در هیچ جای دنیا محیطی بالاتر از محیط دانشگاه نیست و اگر این را دولت و ملت یک کشور و اساتید آن درک نکنند٬ آن کشور آینده‌ای ندارد. درخت‌ها و باغ‌های سازندگی آینده را شما بارور می‌کنید و اگر ما به شما نرسیم و اگر ‌مراقب حرکت فکری شما نباشیم و فقط حرف بزنیم نمی‌توانیم شما را برای آینده بزرگ هدایت کنیم‌.

نخبه برتر جراحی مغز و اعصاب دنیا با اشاره به اهمیت توجه به جوانان افزود: خدمت به جوانان و دانشجویان بزرگترین خدمت است. هر پدر و مادری آرزو دارد که فرزندش تحصیل کند و بعد از تحصیل مسئولیت بگیرید و یا ادامه تحصیل دهد. باید تمام جوانان و دانشجویان را به‌عنوان فرزند خود بدانیم تا آینده ایران ساخته شود.

درس بخوانید تا موثر و مفید باشید
وی تصریح کرد: اساس کار بنده این است که تفاوتی بین شما و فرزندان خودم قائل نمی‌شوم. من معتقدم باید به داد دانشجوها و دانشکده‌ها رسید چرا که زمانی که مهر دانشجویی به فردی خورد و او را قبول کردند٬ تبدیل به مهم‌ترین رکن کشور شده است. ولی به فکر تیتر و عنوان آقای دکتر و خانم دکتر نباشید که در این صورت فقط وقت را تلف کرده‌اید.

دکتر سمیعی خطاب به دانشجویان گفت: برای کارساز بودن و موثر بودن باید دانشجو باشید تا بتوانید چرخه اجتماع را بچرخاینید و این با درس و تلاش به‌دست می‌آید.آینده شما فقط به نتایج علمی و تحقیقات علمی شما دارد و هیچ فرقی نمی‌کند که شما در بجنورد تحصیل می‌کنید یا لندن. دوران گذشته را فراموش کنید چرا که امروزه امکان دارد هر کسی دانش را از اینترنت و ابزارهای جدید به‌دست بیاورد.

توصیه به مسئولان/اهل هیچ جناح و حزبی نسیتم
نخبه علمی مغز و اعصاب دنیا با تشریح وظایف مسئولان در قبال جوانان افزود: من همیشه به مدیران توصیه می‌کنم که اگر می‌خواهید در مورد فردی قضاوت بکنید٬ وضعیت فرد را در دنیا بررسی کنید و به القاب دکتر و غیره نگاه نکنید.

وی بیان داشت: دانشجو شدن افتخار است ولی مسئولیت بزرگی در برابر اساتید و خانواده و ملت دارید. مطمئن باشید شما قله مد نظر را فتح می‌کنید و بدانید زمان دانشجویی سریع می‌گذرد و اگر تلاش نکنید٬ متوجه می‌شوید که خودتان را برای آینده آماده نکرده‌اید. دنیا با سرعت در حال عبور از مرزهای دانش است و شما می‌توانید در این میدان موفق و پیروز باشید.

پروفسور سمیعی با بیان اهداف خود از حضور در جمع جوانان و راهنمایی آن‌ها اضافه کرد: هدف من این است که جوانان ایرانی را در سطح علمی دنیا معرفی و حفظ کنم. من هیچ ارتباط سیاسی و اقتصادی با هیچ کسی ندارم و خودم را متعلق به تمام 80 میلیون ایران می‌دانم‌. بنده طرفدار هیچ جناحی نیستم و نخواهم بود.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی مغز و اعصاب هانوفر تصریح کرد: اقتصاد هر کشور به علم و دانش آن کشور دارد و باید با علم و فن‌آوری زمینه‌های رشد اقتصادی را ایجاد کنیم. قرار گرفتن جزو 10 کشور برتر اقتصادی دنیا نیازمند قرار گرفتن در جمع 10 کشور برتر علمی دنیاست.

وی خطاب به جوانان نخبه خراسان شمالی ادامه داد: برای ثروت درس نخوانید بلکه درس را باهدف خدمت و برای به دست آوردن علم مطالعه کنید٬ آن وقت ثروت هم در پی آن می‌آید. از امشب برای روز بعد برنامه های روزانه را یادداشت کنید و از نظر اهمیت، عناوین را درجه بندی کنید و صبح آن روز فقط آن یک هدف مهم را پیگیری کنید.

دکتر سمیعی گفت: حداقل روزی 10 نامه از دانش آموزان مدارس دنیا به من می‌رسد که راه موفقیت چیست؟ پاسخ بنده این است که فقط دنبال علاقه بروید. تعداد بیشتر دانشجویان دختر نسبت به دانشجویان پسر نشان‌دهنده علاقه‌مندی بانوان به مباحث علمی است. در آینده بسیار نزدیک تمام پست‌ها و مسئولیت‌های کشور بین خانم‌ها و آقایان تقسیم می‌شود.

۱۳۹۶/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...