نسخه چاپی

اعتراف آمریكا به جلوگیری از انتقال داعش به شرق سوریه

به گزارش نما - ایرنا نوشت: ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا بیانیه حزب الله لبنان را مبنی بر جلوگیری از رسیدن اتوبوس های حامل عناصر تروریستی داعش و خانواده هایشان به شرق سوریه تایید کرد.

آمریکایی ها که در طول 14 سال اخیر مهم ترین حامی تروریسم در منطقه بوده و بیشترین زد و بندها را با گروه های مسلح و تروریستی در عراق و سوریه داشته اند، در چارچوب فضای تبلیغاتی منفی که علیه حزب الله لبنان به راه افتاده است، سرانجام مجبور به اعتراف ممانعت برای انتقال عناصر تروریستی داعش به شرق سوریه شدند.

در همین راستا، سخنگوی ائتلاف نظامی تحت امر آمریکا امروز شنبه گفت که جنگنده های آنها جلوی انتقال افراد مسلح داعش را به دیرالزور و البوکمال در شرق سوریه گرفتند.

حزب الله لبنان امروز در بیانیه ای اعلام کرد که آمریکایی ها با بمباران اتوبوس های حامل عناصر داعش و خانواده های آنها که در بین آنان زنان و کودکان نیز بودند، از ورود این اتوبوس ها به محلی که قرار بود برسند، جلوگیری کردند.

بیانیه افزوده است: براثر این حملات هوایی، شش دستگاه اتوبوس به همراه خانواده ها و کودکان عناصر داعش در داخل اراضی تحت تصرف دولت سوریه باقی مانده و نتوانستند به مسیر خود ادامه دهند.

'رایان دیلون' سخنگوی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا امروز شنبه به شبکه کردزبان 'روداو' گفت: مخالف توافق صورت گرفته برای انتقال عناصر تروریستی داعش به شرق سوریه در نزدیکی مرزهای عراق هستیم و در همین راستا حملات هوایی هواپیماهای ائتلاف بین المللی مانع انتقال افراد مسلح به منطقه البوکمال شده است.

وی با بیان اینکه با دقت روند انتقال افراد مسلح داعش را در سوریه دنبال می کنیم، مدعی شد که این عناصر که تهدیدی علیه عراق به شمار می روند، در صورت استقرار در نزدیکی مرزهای عراق تهدیدات خود را افزایش خواهند داد و افزود: اجازه نمی دهیم که داعش تبدیل به تهدیدی علیه عراق شود و اجازه نزدیک شدن این افراد مسلح را به جوار مرزهای عراق نخواهیم داد.

وی خاطر نشان کرد: در طول یک هفته اخیر جنگنده های آمریکایی یکصد حمله هوایی بر ضد عناصر داعش در داخل اراضی سوریه انجام داده اند.

یادآور می شود که انتقال عناصر داعش به منطقه البوکمال و دیرالزور در راستای توافق صورت گرفته برای توسعه مناطق امن در داخل اراضی سوریه صورت گرفته است.

این درحالیست که در داخل عراق برخی جریان های سیاسی و دولت از انتقال عناصر داعش به منطقه البوکمال در شرق سوریه انتقاد کرده و آن را تهدیدی برای امنیت کشور خود دانسته اند.

در مقابل گروه های مقاومت اسلامی عراق و عده ای از رهبران سیاسی در عراق به تبلیغات منفی علیه حزب الله لبنان واکنش نشان داده و ضمن انتقاد از موج به راه افتاده علیه حزب الله، آن را بهانه ای برای تخریب چهره جهادی و ضد تروریستی حزب الله لبنان دانستند.

۱۳۹۶/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...