نسخه چاپی

سرمایه گذاری بی باك روی بازیكنان كارآمد برای المپیك

سرمربی تیم ملی تكواندو گفت: روی كسانی در گرندپری سرمایه‌گذاری می‌كنیم كه در المپیك توكیو نیز بتوانیم از وجود آنها استفاده كنیم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مهدی بی‌باک در خصوص مشخص شدن لیست مسافران مرحله دوم مسابقات گرندپری تکواندو در مراکش اظهار داشت: با توجه به انصراف برخی از بازیکنان از حضور در مسابقات گرندپری مراکش ، اسم میرهاشم حسینی در مرحله دوم برای این مسابقات وارد لیست شد. با توجه به قهرمانی حسینی در مسابقات یونیورسیاد و کسب 20 امتیاز دیگر قطعا در رنکینگ آینده نام او نیز در لیست حضور خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با کسب 20 امتیاز توسط احمد محمدی در مسابقات ازبکستان و سعید رجبی در مسابقات یونیورسیاد این نفرات نیز در دور بعدی به مسابقات گرندپری اضافه خواهند شد. با استراتژی که داریم تلاش خواهیم کرد رفته رفته جوانان خود را وارد تیم ملی و مسابقات گرندپری کنیم تا ابتدا شیرازه تیم خود را بشناسیم و به نوعی تیم مقتدری برای مسابقات آسیایی جاکارتا داشته باشیم و در ادامه در هر وزن المپیکی حداقل دو سهمیه در رنکینگ داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران تاکید کرد: در حال حاضر فرزان عاشورزاده، آرمین هادی‌پور و محمد کاظمی در رنکینگ وزن یک المپیک حضور دارند اما با توجه به اینکه هادی‌پور در ماه‌های اخیر در مسابقات پی در پی حضور داشته، ترجیح دادیم برای مراکش به او استراحت بدهیم و در گرندپری لندن از او استفاده کنیم. در این وزن سعی خواهیم کرد به تناوب از این نفرات استفاده کنیم تا نه تنها فرسوده نشوند بلکه امتیازات لازم را نیز کسب کنند.

بی‌باک ادامه داد: در وزن دوم، ابوالفضل یعقوبی بعد از مصدومیتی که چند روز قبل از گرندپری روسیه دچار آن شد تقریبا سه هفته‌ای استراحت کرد و قرار است از امروز (یکشنبه) وارد اردوی تیم ملی شود. یعقوبی نیز در مراکش حضور نخواهد داشت و از وجود او در لندن استفاده می‌کنیم. در این وزن حسینی نیز بعد از حضور در مسابقات یونیورسیاد چند روزی را استراحت کرد و از امروز به اردوی ما اضافه می‌شود تا در مسابقات مراکش به میدان برود.

وی یادآور شد: در وزن سوم المپیک تنها مسعود حجی‌زواره را در رنکینگ المپیک داریم که متاسفانه او نیز بعد از مصدومیت در مسابقات جهانی یک ماه به دلیل محرومیت ناشی از این موضوع از تمرینات دور بود. اگر حجی زواره بخواهد در مراحل بعدی مسابقات گرندپری حضور داشته باشد باید در اردوهای تیم ملی حضور داشته باشد تا ابتدا به شرایط لازم برسد تا از وجود او نیز استفاده کنیم. نظر ما این است در این وزن نیز جوانان خود را وارد رنکینگ کنیم تا از وجود آنها نیز در مسابقات گرندپری استفاده کنیم. در وزن چهارم نیز سجاد مردانی در رنکینگ حضور دارد که در مراکش نیز به میدان می‌رود.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که با توجه به بالا رفتن سن برخی از بازیکنان حاضر در رنکینگ المپیک، احتمال دارد قید حضور آنها را در مسابقات گرندپری بزند، به تسنیم گفت: صددرصد این احتمال وجود دارد. روی کسانی در گرندپری سرمایه‌گذاری می‌کنیم که در المپیک توکیو نیز بتوانیم از وجود آنها استفاده کنیم و فقط حضور در مسابقات گرندپری مهم نیست. حتی اگر ورزشکاری در 10 دوره مسابقات گرندپری مدال طلا کسب کند اما برای مسابقات المپیک کارآیی لازم را نداشته باشد به درد ما نخواهد خورد. باید ببینیم بازیکن از لحاظ شرایط سنی و آمادگی در چه وضعیتی قرار داشته و آیا توانایی حضور در المپیک را دارد تا در استراتژی کادرفنی حضور داشته باشد یا خیر.

بی‌باک در خصوص اینکه امیدوار به نتیجه گرفتن ملی‌پوشان در مراکش است، عنوان کرد: خدا را شکر تعامل خوبی با تیم دانشجویان داشتم و سه نفر از چهار بازیکنی که در مسابقات یونیورسیاد موفق به کسب مدال طلا شدند از بازیکنان تیم ملی بودند. هادی‌پور از مسابقات گرندپری روسیه مستقیم به اردوی دانشجویان اضافه شد، میرهاشم حسینی در مسابقات جهانی به مدال نقره رسید و جوانی بود که او را شناسایی و از وجودش استفاده کردیم و همینطور سعید رجبی که مجددا قرار است او را در اختیار تیم هنرهای رزمی قرار دهیم.

وی عنوان کرد: تمام این سختی‌ها را به جان خریدیم تا تیم‌های دیگر کشورمان نیز نتیجه بگیرند و این موضوع باعث شده بود چند روز گذشته تنها با سه بازیکن تمرین کنیم. این موضوع خیلی می‌تواند به تیم اصلی ضربه بزند و در کنار آن گرندپری یکی از سخت‌ترین مسابقات تکواندو است. اگر بخواهیم در مسابقات گرندپری موفق باشیم ابتدا باید استراتژی‌های خود را در مسابقات پیاده کنیم. از نتیجه‌گیری در مسابقات مراکش و لندن ناامید نیستیم اما با توجه به اضافه شدن بازیکنان جدید به دنبال این هستیم تا سال آینده ترکیب اصلی خود را شناسایی کنیم.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته نیز ابتدا نتوانستیم در مسابقات منچستر و چین نتیجه بگیریم اما بعد از آن عاشورزاده و خدابخشی به تیم اضافه شدند و موفق به نتیجه‌گیری شدیم. در حال حاضر تیم ملی پوست اندازی کرده و حسینی، رجبی و چند بازیکن در وزن سوم به ما اضافه خواهند داشت و در کنار آن بازیکنان باتجربه مانند عاشورزاده، مردانی، هادی‌پور و کاظمی حضور دارند که می‌توانند مدال‌آور باشند. امیدوار هستیم در مسابقات گرندپری و تورنمنت‌ها به گونه‌ای عمل کنیم تا بازیکنان فرسوده نشوند و امتیازات لازم را نیز کسب کنند. سه سال زمان خواهیم داشت و مطمئنا در این سه سال اتفاقات زیادی می‌افتد و فقط رنکینگ یک بودن مهم نیست و باید در هر وزن حداقل دو بازیکن داشته باشیم تا برای المپیک حتی انتخابی برگزار کنیم.

به گزارش مشرق، دومین مرحله مسابقات گرندپری (G4) در سال 2017 با حضور تکواندوکاران برتر جهان در 4 وزن المپیکی زنان و مردان از 31 شهریورماه به مدت 3 روز در "رباط" مراکش برگزار می‌شود. سومین مرحله این رقابت‌ها هم 28 تا 30 مهر سال جاری در لندن برگزار خواهد شد.

۱۳۹۶/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...