نسخه چاپی

كشتار مسمانان در سكوت

عکس خبري -کشتار مسمانان در سکوت

كشتار مسلمانان بی‌گناه میانمار در روزهای اخیر یكی از وقایع تلخ تاریخ معاصر جهانی است كه قلب انسان‌ها را به درد می‌آورد.

کشتار مسلمانان بی‌گناه میانمار در روزهای اخیر یکی از وقایع تلخ تاریخ معاصر جهانی است که قلب انسان‌ها را به درد می‌آورد. رفتارهای ضد انسانی در مناطق مسلمان‌نشین و شیوه برخورد با حدود 1/1 میلیون مسلمان میانماری سبب شده است هزاران نفر از خانه و کاشانه خود در دریاها و کوهستان‌ها آواره شوند و مرگ عزیزان خود را در موج‌های متلاطم دریا و صخره‌های سخت مشاهده کنند. مسلمانان میانماری برای نجات جان‌شان به سمت بنگلادش روانه می‌شوند که تاکنون در پنج سال گذشته حدود 70 هزار نفر در اردوگاه‌ها اسکان داده شده‌اند که آنها نیز در وضعیت نامناسبی قرار دارند؛ البته در روزهای اخیر برخی از آنها در فرار به بنگلادش هم توفیقی نداشتند و پس از آنکه مأموران مرزی بنگلادشی آنها را دستگیر کردند به میانمار بازگردانده شدند. جنایات بوداییان علیه مسلمانان میانمار که با حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا صورت پذیرد، نمونه‌ای از جاهلیت مدرن است که در عصر اطلاعات به گونه‌ای از پوشش خبری و رسانه‌ای آن جلوگیری می‌شود. برخی از جنایاتی که علیه مسلمانان در روزهای اخیر صورت می‌گیرد، عبارت است از:
1ـ شمار زیادی از ساختمان‌ها در محله مسلمان‌نشین «مانگدائو» به دست ارتش میانمار سوخته است، به گونه‌ای که ارتش میانمار و پلیس مرزی این کشور طی دو روز حدود هزار خانه مسلمانان میانماری را سوزانده است. گفتنی است، بر اساس تصاویر ماهواره‌ای حداقل ۱۰ محله ایالت «راخین» سوزانده شده است.
2ـ دولت میانمار تلاش دارد مسلمانان را با عنوان «بنگالی» نام‌نویسی کند و افرادی را که تحت عنوان «روهینگیا» در این کشور زندگی می‌کنند، مهاجران غیرقانونی بنامد.
3ـ‌ فشار به اقلیت مسلمان از جانب بوداییان تندرو و دیگر اقلیت‌ها ادامه دارد و حتی «آنگ‌سان‌سوچی» رهبر مخالفان دولت و برنده جایزه صلح نوبل نیز در برابر این فشارها سکوت اختیار کرده است تا مبادا حمایت بوداییان را در تحولات این کشور از دست بدهد.
در این شرایط لازم است رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین نهادهای بین‌المللی به وظایف خود برای حفظ جان مسلمانان عمل کرده و از بدتر شدن اوضاع که از پنج سال پیش تاکنون ادامه دارد، جلوگیری کنند.

۱۳۹۶/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...