نسخه چاپی

هوای بارانی برای در شهرهای جنوبی و شمالی

مدیر كل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با پیش‌بینی تداوم بارش باران طی روزهای آینده در كشور گفت: امروز بارش در مناطقی از گیلان و غرب گلستان شدت بیشتری خواهد داشت.

به گزارش نما, احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز با نفوذ جریان‌های خنک شمالی در شمال غرب و سواحل دریای خزر کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در استان‌های گیلان و مناطقی از مازندران و به‌تدریج گلستان ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد. در مناطق شمالی آذربایجان شرقی و مناطقی از اردبیل وارتفاعات البرز رشد ابر، وزش باد و در بعدازظهر بارش پراکنده دور از انتظار نخواهد بود. امروز بارش در مناطقی از گیلان و غرب گلستان شدت بیشتری خواهد داشت.

به گفته وظیفه، روز دوشنبه (۱۳ شهریورماه) ابرناکی و بارش پراکنده باران در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان ادامه می‌یابد همچنین دریای خزر در دو روز آینده مواج خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بعدازظهر روز دوشنبه در هرمزگان و جنوب غرب فارس، نیز رشد ابر و رگبار پراکنده باران دور ازانتظار نیست، گفت: بعدازظهر روز سه‌شنبه (۱۴ شهریورماه) نیز در مناطقی از مازندران، گلستان و ارتفاعات سمنان و خراسان شمالی رشد ابر و رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: از اواخر امروز و طی روز دوشنبه با افزایش سرعت وزش باد، پدیده گرد و خاک در استان خوزستان دوراز انتظار نخواهد بود و در سه روز آینده پدیده غالب در شرق کشور به ویژه زابل، در برخی ساعات وزش باد شدید است.

وظیفه در پایان در مورد شرایط جوی تهران اظهار کرد: تهران در روز آینده دوشنبه (۱۳ شهریورماه)، کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۴ و ۲۳ درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه (۱۴ شهریورماه)، صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۵ و ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

۱۳۹۶/۶/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...