نسخه چاپی

خرید املاك ساكنان بیت‌المقدس توسط امارات برای رژیم‌صهیونیستی

به گزارش نما - ایرنا نوشت: کمال الخطیب معاون رئیس جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی گفت: شرکت ها و انجمن های اماراتی املاک متعلق به ساکنان بیت المقدس به ویژه آن بخش از املاک که در نزدیکی مسجد الاقصی واقع شده را به نفع رژیم صهیونیستی خریداری می کنند.

الخطیب در گفت وگو با روزنامه 'الشرق' قطر ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: این موضوع باعث تقویت حضور اسرائیل در بیت المقدس و منجر به یهودی شدن این شهر می شود.

الخطیب افزود: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ازسوی برخی از رژیم های عرب برهمگان اشکار شده است.

وی گفت : واقعیت نقش امارات تا کنون آشکار نشده است و موارد مخفی آن بسیار بیشتر است. دولت امارات هم اکنون توسط انجمن های یهودی آمریکایی که مقر آنها در امارات است، درحال خرید خانه های اهالی بیت المقدس است. آنان به طور مستقیم از امارات به سرزمین های اشغالی می آیند و دلالان فلسطینی خرید املاک ساکنان بیت المقدس را برای آنان آسان می کنند.

وی ادامه داد: امارات ظرف چند سال گذشته به ویژه طی ماه رمضان فعالیت چشمگیری در بیت المقدس داشته است و انجمن های وابسته به امارات در میان روزه داران افطاری توزیع می کنند اما ساکنان بیت المقدس پس از پی بردن به نقش پلید امارات در بیت المقدس و منطقه از پذیرفتن افطاری امتناع ورزیدند و امارات را تحریم کردند.

بر اساس این گزارش، یکی از ایمیل های لو رفته یوسف العتیبه سفیر امارات در واشنگتن از وجود رابطه تنگاتنگ میان امارات و یک مؤسسه هوادار اسراییل و تلاش ابوظبی جهت خدشه دار کردن چهره قطر و کویت و نقش امارات در کودتای نافرجام ترکیه و نبرد با جنبش های اسلامی حکایت دارد.

اسناد فاش شده در ماه می 2016 ثابت کرد که امارات درحال خرید املاک بخش قدیمی بیت المقدس و فروش آنها به شهرک نشینان صهیونیست توسط شخصیت های فلسطینی مانند محمد دحلان یکی از رهبران سابق جنبش فتح و مشاور کنونی محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی بسر می برد.

۱۳۹۶/۶/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...