نسخه چاپی

موسوی لارگانی در گفت و گو با نما :

یك ساعت كار روزانه معیار دولت برای ایجاد اشتغال است/ دولت در ارائه آمار اشتغال شفاف عمل كند

عکس خبري -يک ساعت کار روزانه معيار دولت براي ايجاد اشتغال است/ دولت در ارائه آمار اشتغال شفاف عمل کند

یك نمایند مجلس شورای اسلامی گفت : اگر دولت میخواهد در این امر موفق عمل كند باید در اعلام آمار اشتغال شفاف و روشن عمل كند و حقیقت را برای مردم بازگو كند و گرنه محرمانه بودن آمار اشتغال دردی را از اقتصاد كشور و مردم دوا نخواهد كرد .

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما با اشاره به موضوع اشتغال در کشور گفت : در حال حاضر معضل بیکاری در جامعه ما وجود دارد و باید گفت که هر سال نیز وضعیت نسبت به قبل حادتر می شود و این در حالیست که هیچ گونه فکر اساسی در این زمینه از سوی دولت صورت نگرفته است .
وی در ادامه با تاکید بر اینکه درصد اشتغال در دولت های قبل صفر نبوده است و تعداد زیادی از جوانان مشغول به کار بوده اند ، اظهار داشت : درست است که اشتغال پایداری در بسیاری از موارد برای جوانان وجود نداشت اما تعداد زیادی از مهندسین ناظر ساختمان ، عاملیت بنگاه های صنعتی و ... را جوانان تشکیل می دادند که طبیعتا مشغول فعالیت بودند .
وی با اشاره به اینکه همواره دولت ها سعی دارند که آمار اشتغال را در کشور بالا اعلام کنند ، اذعان داشت : به زعم بسیاری از دولتمردان یک ساعت کار در هفته نیز اشتغال محسوب می شد و بسیاری از این نمونه ها در گزارشات خوانده شده در صحن علنی مجلس توسط دولت مشاهده می شود .
وی افزود : لازم به ذکر است که هفته ای یک ساعت فعالیت ، اشتغال محسوب نمی شود و درآمد حاصل از این میزان فعالیت برای زندگی با تورم موجود کافی نیست و به هیچ عنوان نمی توان این مورد را در آمار اشتغال محاسبه کرد .
موسوی لارگانی با بیان اینکه دولت مدعی است تورم تک رقمی شده و مهار گردیده ، گفت : هیچ گونه نشانه ای در جامعه وجود ندارد که گواه این ادعا باشد و هرروز شاهد هستیم که قیمت ها بیشتر و قدرت خرید مردم کمتر می شود و این موضوع یک حقیقت غیر قابل انکار است .
وی توضیح داد : اگر دولت میخواهد در این امر موفق عمل کند باید در اعلام آمار اشتغال شفاف و روشن عمل کند و حقیقت را برای مردم بازگو کند و گرنه محرمانه بودن آمار اشتغال دردی را از اقتصاد کشور و مردم دوا نخواهد کرد .
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به راهکار ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی ، عنوان داشت : اقتصاد مقاومتی نقشه ی راهی است که رهبر انقلاب پیش روی دولتمردان قرار داده است تا بر اساس آن به تولید اهمیت داده و در راستای ان اشتغال را نیز گسترش دهیم .
وی ادامه داد : دولت برای تحقق این موضوع باید دست کسانی را که در زمینه واردات کلان ، قاچاق کالا فعالیت می کنند از چرخه اقتصاد کوتاه نماید و از این مساله جلوگیری کند تا تولید کنندگان داخلی فعالیت موثری را داشته باشند و کارشان رونق گیرد .
وی در پایان یادآور شد : اگر دولت در تحقق شعار سال که اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نام گرفته است تلاش کند ، این مشکلات قطعا حل خواهد شد .

۱۳۹۶/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...