نسخه چاپی

كریمی قدوسی در گفت و گو با نما :

توافق برجام فصل الخطاب مذاكرات هسته ای برای همیشه بود/پاسخ مقامات ایرانی برای مذاكره با غربی ها منفی است

عکس خبري -توافق برجام فصل الخطاب مذاکرات هسته اي براي هميشه بود/پاسخ مقامات ايراني براي مذاکره با غربي ها منفي است

یك عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت : آمریكایی ها تلاش دارند كه بار دیگر ایران را پشت میز مذاكره بیاورند و دوباره یك فرسایش به توان ملی ایران وارد نمایند ؛ در حالی كه توافق برجام فصل الخطاب مذاكرات هسته ای برای همیشه بود .

جواد کریمی قدوسی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما درباره پیشنهاد اخیرفرانسوی ها مبنی بر درخواست مذاکرات جدید با ایران ، گفت : آمریکایی ها بار دیگر درخواست خود را از زبان فرانسوی ها مطرح کرده و به ایران منتقل می کنند.
وی با اشاره به مذاکرات برجام و نقش فرانسوی ها در این مذاکرات ، اظهار داشت : کاملا به یاد داریم که نقشی که فرانسوی ها در برجام اجرا می کردند نقش مکمل آمریکایی ها بود و در زمینه های مختلف از جمله خروج از مذاکرات ، تهدید های علیه ایران و اقداماتی از این دست توسط فرانسه به منظور همان سیاست چماق و هویج بود .
وی با بیان اینکه درخواست اخیر فرانسوی ها برای مذاکره جدید با ایران هم مجددا حرف آنها نیست ، عنوان داشت : آمریکایی ها تلاش دارند که بار دیگر ایران را پشت میز مذاکره بیاورند و دوباره یک فرسایش به توان ملی ایران وارد نمایند ؛ در حالی که توافق برجام فصل الخطاب مذاکرات هسته ای برای همیشه بود .
کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت مل و سیاست خارجی مجلس افزود : جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه حتی برای یک ساعت هم نخواهد پذیرفت که دوباره پشت میز مذاکره بنشیند و گرفتار سیاست های توهم آمیز آمریکایی ها شود .
وی با تاکید بر اینکه اینبار آمریکا به دنبال موضوعاتی فراتر از آنچه که در گذشته مطرح بود می گردد ، اذعان داشت: آمریکایی ها این بار به دنبال بحث های خاورمیانه و منطقه ای ، حقوق بشر و بازدید از مراکز هسته ای و نظامی ایران و قبول استانداردها توسط ایران مانند AFTFهستند .
وی تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران به شدت جواب منفی خود را اعلام کرده است و برجام را از این جهت یک حسن دانست که برای همیشه به این مذاکرات خسته کننده پایان داده شد و تکلیف ایران نیز در این مساله مشخص گردید .
وی با تاکید بر اینکه آمریکای ها در تلاشند که بحث خروج از برجام و تشدید تحریم ها را جدی کنند ، توضیح داد : این درخواست ها در واقع بهانه هایی است از سوی آمریکایی ها که بعدها برای اعمال سیاست های خود به کار گیرند .
وی ادامه داد : متاسفانه آمانو نیز در گزارشش اخیرش به این مساله اشاره کرده بود که آژانس حق دارد هر زمان که خواست از مراکز نظامی ایران بازدید کند و برای خود حقی قائل شده اند و این تصمیم تحت تاثیر فشارهای آمریکایی ها و سفر اخیر آنها به وین است .
وی در پیان خاطر نشان کرد : مقامات ایرانی مطلقا جواب مثبتی در این خصوص ندارند و دیگر با آمریکایی ها پشت یک میز برای هیچ موضوعی نخواهیم نشست .





۱۳۹۶/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...